ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Какво трябва да се подобри в градския транспорт на София?

Чете се за: 03:40 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      За 10 години автомобилите в София са се увеличили двойно. Резултатът е задръствания и липса на места за паркиране. Кметът на София редовно призовава гражданите да слязат от автомобилите си и да използват градския транспорт. Това обаче не винаги е добро решение, особено сега по време на пандемия.

      Разбира се, че градският транспорт трябва да е нов, редовен и непрепълнен. Такъв е и стремежът на общината. Трябва обаче да се направят по-точни изследвания кои линии и в кои часове са най-натоварени и да се направи динамичен график. Защото в момента има рейсове, който пътуват почти празни, а в същото време и препълнени.

      Наши зрители ни изпратиха клип, в който се вижда, че тази сутрин част от хората, дори не успяха да влязат в рейс 67 на спирка метростанция "Г.М. Димитров". А това не е привлекателно. В обратна посока същият автобус е пълен до метростанцията, а след това до Семинарията продължава напълно празен.

      Интервалът му в пикови часове е на 6 минути, но винаги закъснява заради задръстванията. Точно затова общината трябва да помисли за по-добро довеждащ транспорт към метрото. Защото стигаш бързо до някъде с метро, а после нямаш добра връзка с наземния транспорт.

      Другата алтернатива е велосипедът. За съжаление, веломрежата в София не е свързана, а с темповете с които се изгражда новата инфраструктура - и този вариант засега е непривлекателен. Затова на столичани не им остава друго, освен да карат ежедневно в задръствания и да обикалят по 20-30 минути за паркомясто.

      Симеон Ставрев, общински съветник, заяви:"Аз например съм и пешеходец, и ползвам градския транспорт, имам колело и си возя детето с колата. И съответно искам като си плащам данъците да има някъде да паркирам тази кола, обаче общо взето няма къде да я паркирам, просто защото няма достатъчно място. Казахме, че колите са се увеличили два пъти за 10 години, съответно общината увеличила ли е броя на паркоместата за тези 10 години? Не е. Тя просто не строи паркоместа. Мога да ви дам един пример с мое питане. Попитах ги Центъра за градска мобилност, защото те са тези, които събират парите от синята и зелената зона, къде отиват тези пари и те ми казаха, че за календарната 2019 година, парите са отишли единствено 15% за тротоари".

      Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорт в Столична община, коментира: "Миналата година знаете, че паркинга при националния стадион беше изграден и пуснат с близо 200 места за паркиране. В момента се изгражда обществен паркинг в квартал Надежда за 160 места. Съвсем скоро ще стартира процедурата за инженеринг и изграждане на паркинга при метростанция Сливница, който е с 260 места. Всичко това на практика има за цел за създаде един ринг, едно буфериране на центъра на града и да има алтернативата и възможността автомобилите да остават в по-периферни части на града".

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?