This is a modal window.
В джунглата на родния интернет Фейсбук е цар. Двама на всеки трима българи използват социалната мрежа, а за някои това е начин на живот.
"Фейсбук е клюкарник, може би най-лесно казано. Фейсбук е площадката пред блока, на която сядате да обсъждате всичко - от политика, през спорт, до хората, които минават", казва Димитър Стефанов - творчески директор в рекламна агенция.
В глобален план Фейсбук загуби потребители за първи път в историята си. Над 4 милиона и 300 хиляди българи обаче разчитат на него, без да поглеждат към сериозна алтернатива като Туитър или други платформи.
"То има много ясно обяснение - те са много по-абстрактни инструменти. В единия случай трябваше да се пишат до 140 символа, доскоро в тях нямаше възможност да се споделят снимки и видеа толкова лесно, колкото във Фейсбук", обясни експертът по дигитални медии Жюстин Томс.
По думите на Димитър Стефанов българите просто не обичат промените. Лесният достъп до интернет в България също увеличава трафика към социалните медии. Това е лоша новина за някои работодатели.
"Европейците скролват на ден по 60 метра. Българите го правят повече от 90 метра на ден", каза Жюстин Томс.
Или почти колкото Статуята на свободата в Ню Йорк. Фейсбук обаче няма вечно да бъде доминиращ - особено сред младото поколение.
Вижте повече в репортажа на Петър Георгиев