ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Пожарът на ферибота: Специално за БНТ говори мениджър в компанията собственик

Чете се за: 03:15 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Пожарът на ферибота край остров Корфу най-вероятно е започнал от камион. Това заяви в специално интервю за БНТ мениджърът "Международни отношения" на компанията собственик на ферибота. По думите му корабът е минал техническа проверка 2 дни преди инцидента.

      В момента гръцките власти изтеглят изгорелия ферибот от остров Корфу на друго пристанище, за да се избегне опасност от наклоняване на корпуса и потъване. Акцията по преместването ще продължи 18 часа. От външно министерство заявиха, че все още няма следа от издирваните седем българи.

      На петия ден след като фериботът "Юрофери Олимпия" пламна - издирването на 10 души - 7 от които българи - продължава.

      "Високите температури на ферибота поставят живота на спасителния екип в риск. Доколкото знам има още няколко места по кораба, където все още гори, така че те се опитват да ги загасят, за да могат да стигнат до вътрешната част на ферибота. Ние се надяваме хората, които са в неизвестност да бъдат намерени живи", заяви Пол Киприяну - мениджър международни отношения на Грималди лайнс.

      Гръцките власти продължават да водят разследване на причините за пожара.

      "Когато можем да стигнем до всички палуби, ще можем да кажем какво точно се е случило. По първоначална информация, с която разполагаме - пожарът е започнал от един от камионите".

      Имало ли е газови бутилки в камионите и може ли това да е причината, каквито хипотези се появиха, тепърва ще стане ясно.

      "Ние ще проверим какво е било декларирано на товарителните документи на камионите, какви материали е имало вътре в тях", заяви Пол Киприяну.

      Пламналият ферибот е построен през 1995 година и е собственост на компанията "Грималди", която разполага със 130 плавателни съда, около 30 от тях - фериботи.

      "И също е преминал техническа проверка от гръцките власти два дни преди инцидента - на 16 февруари. Така че фериботът е бил в много добро състояние и с тази инспекция е проверено всичко по него", каза Пол Киприяну.

      На шофьорите е напълно забранено да спят в камионите докато плават с ферибота.

      "Това се разглежда от международните разпоредби относно корабоплаването, така че е забранено не само за шофьорите, но и за всички пътуващи с ферибота. А за настаняването в каюта не се заплаща допълнително, включено е в цената на билета", заяви Пол Киприяну.

      Условията в каютите са добри, уверяват от компанията. Погрижили са се и за близките на шофьорите в неизвестност, които са пристигнали в Гърция и те ще останат в Корфу на разноски на компанията.

      Предвиждат се и компенсации на пътниците.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?