Жестомимичният език влиза в учебната програма на децата със слухови увреждания. Това обаче се предвижда да стане чак след 6 години.
Пламен от малък знае жестов език, защото това е единствената възможност да общува с майка си. В училище посещава слухово-речев рехабилитатор, за да се научи да говори.
Ива Евстатиева - слухово-речев рехабилитатор, Специално училище за ученици с увреден слух: Моята основна задача е аз да оречевя Пламен до степен такава, че да може да комуникира със своите съученици разговорна реч, а не с жест. Разчита основно на отчитането по устни и зрителната комуникация.
Марина Василева има опит в обучението на глухи деца. Не знае жестов език, но успява да общува с Пламен.
Марина Василева - учител 96 СУ "Лев Николаевич Толстой": Той ме гледа аз пиша на дъската, показвам му помагам му. Децата също много му помагат. Детето се справя много добре. Вдига ръка и показва, че не го е разбрал, аз му показвам какво точно да направи.
Българският език е най-трудният предмет за Пламен в училище, защото трябва да говори. Майката на Пламен се надява, че мерките в Закона за жестовия език ще им помогнат да се разбират по-добре с другите.
В проектозакона за жестовия език се предвижда да бъде осигурен жестов превод при прием в болница, оказване на спешна помощ и посещение в държавната и общинската администрация.
В топ 3 по заплати - завършилите военно дело, информатика и национална сигурност
Отпускат близо 2,7 млн. лв за стипендии в училища с високи резултати на матурите
Георг Георгиев пред БНТ: Нищо за Украйна не би могло да се случи без самата нея
Преговорите за мир в Украйна: Има ли доближаване в позициите на Киев и Вашингтон?
Съпругата на Литвиненко пред БНТ: Убийството му е ядрен тероризъм в центъра на Лондон