Седми, осми и дванадесети клас от днес отново се връщат да учат дистанционно, а на тяхно място в училище влизат учениците от 5-и, 10-и и 11-и клас.
"Прекали се с говоренето за COVID-19, постави се етикет, че училището е най-опасното място, че когато го затворим случаите ще спаднат. Учениците бяха нарочени за хората, които разболяват", заяви в "Денят започва" психологът Младен Владимиров.
По думите му психичното здраве на някои учители е пострадало заради напрежението, свързано с онлайн обучението.
"Различните деца реагират по различен начин, някои се радват, че влизат в час, други ще са по-тревожни, защото вкъщи са се чувствали по-спокойни и защитени, по-близо до родителите си. Ако си представим един триъгълник с 3 равни страни - интелектуална, емоционална и социална, в центъра му е българският ученик, българското дете. Това, което се случи в дигитална среда е да бъде изпълнена само една от страните на триъгълника - интелектуалната", допълни психологът.
Според него в семейства с ниско образование детето няма как да се обучава ефективно, особено, ако няма навици за самостоятелно учене.
"Когато са в класната стая учителят и групата със своето присъствие умее да управлява процесите, в дигитална среда това не се случи. Няма измислен аналог на живата класна стая. За 5-и клас е изключително важно да се адаптират към една нов тип действителност - "Учителите по предмети". Задача на училищната система е да изследва защо детето не желае да се върне в час", каза още Младен Владимиров.
Той бе категоричен, че подходът децата да се върнат в час е правилен и добави, че дигиталната среда и COVID-19 са стрес тест за образователната система.