ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Психолог за онлайн обучението: Прекали се с говоренето за COVID, няма аналог на живата класна стая

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Седми, осми и дванадесети клас от днес отново се връщат да учат дистанционно, а на тяхно място в училище влизат учениците от 5-и, 10-и и 11-и клас.

      "Прекали се с говоренето за COVID-19, постави се етикет, че училището е най-опасното място, че когато го затворим случаите ще спаднат. Учениците бяха нарочени за хората, които разболяват", заяви в "Денят започва" психологът Младен Владимиров.

      По думите му психичното здраве на някои учители е пострадало заради напрежението, свързано с онлайн обучението.

      "Различните деца реагират по различен начин, някои се радват, че влизат в час, други ще са по-тревожни, защото вкъщи са се чувствали по-спокойни и защитени, по-близо до родителите си. Ако си представим един триъгълник с 3 равни страни - интелектуална, емоционална и социална, в центъра му е българският ученик, българското дете. Това, което се случи в дигитална среда е да бъде изпълнена само една от страните на триъгълника - интелектуалната", допълни психологът.

      Според него в семейства с ниско образование детето няма как да се обучава ефективно, особено, ако няма навици за самостоятелно учене.

      "Когато са в класната стая учителят и групата със своето присъствие умее да управлява процесите, в дигитална среда това не се случи. Няма измислен аналог на живата класна стая. За 5-и клас е изключително важно да се адаптират към една нов тип действителност - "Учителите по предмети". Задача на училищната система е да изследва защо детето не желае да се върне в час", каза още Младен Владимиров.

      Той бе категоричен, че подходът децата да се върнат в час е правилен и добави, че дигиталната среда и COVID-19 са стрес тест за образователната система.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?