НОВИНИ

Регионалният министър и кметът Фандъкова инспектираха жълтите павета в центъра на София

Цанка Николова
от Цанка Николова
12:20, 08.01.2023 (обновена)
Чете се за: 03:22 мин.
У нас
Снимка: БГНЕС
Слушай новината

Липсата на технологично решение за ремонта на жълтите павета в София провокира проверка на служебния регионален министър Иван Шишков. Той настоя за ясни срокове, в които да бъдат пренаредени.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова заяви, че експертен съвет е направил допълнителни проби на основата и е предложена нова технология на работа. А регионалното министерство е удължило срока за ремонта с 6 месеца, за да не се загубят европейските средства за обекта.

До момента на строителя не е платен нито лев от заложените 204 000 лева за участъка от бул. "Цар Освободител", където през лятото бяха пренаредени жълтите павета, увери Фандъкова.

Вижте и още във включването на Цанка Николова.

Снимки: БГНЕС

Емблематичните жълти павета, които са един от символите на столицата, отново предизвикаха бурни дебати.

"Бяха наредени безобразно. Жълтите павета са не просто символ на София, те са знакът на София. И затова аз лично няма да допусна повече експерименти", заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова.

"Проблемът не е, защото е голяма или малка повърхността на строежа. Проблемът е това, че всичките, мисля, че и вие все още нямате решение технологично как да бъде приключен този проблем", коментира регионалният министър Иван Шишков.

"Беше изпълнена технологията, която е заложена за ремонти на буквално паважни настилки, които не са за тежко движение. Това е технологията, която е съгласувана към този момент от НИНКН. Ние не можем да изпълним нищо друго", каза Боян Делчев, строител.

А вече има изработена нова технология за пренареждане на паветата. Тя ще бъде изпробвана първо на тестов участък, но не в центъра на София, а на площадка за съхранение на павета.

"С използване на една водоразтворима смола в малки количества, се ангажира част около 15 - 20 милиметра от пясъка. При това се получава един полимербетон, който само свързва зрънцата на пясъка и се създава легло на всяко едно паве. При което вече приплъзването ще бъде невъзможно и фугите ще бъдат от 3 до 5 мм", обясни проф. Димитър Назърски, катедра "Строителни материали и изолации" на УАСГ, член на експертния съвет.

В края на следващата седмица докладът с новата технология трябва да бъде предаден в общината. А кога ще започне реалното пренареждане на паветата, на този етап остава въпрос без отговор. Не е ясно и каква ще бъде организацията на работата и дали това ще причини неудобство за хората.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Фестивалът "Сурва" гостува в София
Фестивалът "Сурва" гостува в София
Наоми Осака пропуска Откритото първенство на Австралия
Наоми Осака пропуска Откритото първенство на Австралия