Предложението е заложено в новия транспортен план на ЕС
Европейската комисия представи днес предложение за разгръщане на високоскоростни железопътни линии в ЕС до 2040 г., сред които попада трасето между София и Атина. Предвижда се тази линия да осигурява пътуване от шест часа, вместо 13 часа и 40 минути, както е днес.
Останалите предвидени в плана високоскоростни отсечки са по линиите Будапеща - Букурещ, Берлин - Копехаген, Берлин - Прага - Виена, Париж - Мадрид - Лисабон, Мюнхен - Рим, както и между балтийските държави. Целта е при развитието на линиите да се достигат скорости на движение от поне 200 км/ч. Предложението на комисията включва също подобряване на възможностите за покупка на билети и за продажба на машини и вагони втора употреба.
Основна цел на промените е заместването на пътуванията със самолет на кратки разстояния заради стремежа за намаляване на замърсяването на околната среда. Комисията отбелязва, че промените биха довели до разтоварване на пътищата и до разширяване на възможностите за военна мобилност.
В съобщението се посочва, че ЕК предвижда до 2027 г. да бъдат осигурени близо три милиарда евро за развитието на "чисти" самолетни горива. До 2035 г. се предвижда за тази цел да бъдат насочени 100 милиарда евро.
Започва същинският етап на търга за изграждането на Терминал 3 на столичното летище (СНИМКИ)
Представители на правителството и работодатели обсъдиха проектобюджета за 2026 г.
Какви са очакванията на жителите и бизнеса в Дупница преди 1 януари 2026 година?
Съдбата на Бюджет 2026: Властта и бизнесът възстановиха диалога си за парите за догодина (ОБЗОР)
Много иракчани отиват след обещания за пари и жени: Как Русия набира наемници за Украйна?