Предложението е заложено в новия транспортен план на ЕС
Европейската комисия представи днес предложение за разгръщане на високоскоростни железопътни линии в ЕС до 2040 г., сред които попада трасето между София и Атина. Предвижда се тази линия да осигурява пътуване от шест часа, вместо 13 часа и 40 минути, както е днес.
Останалите предвидени в плана високоскоростни отсечки са по линиите Будапеща - Букурещ, Берлин - Копехаген, Берлин - Прага - Виена, Париж - Мадрид - Лисабон, Мюнхен - Рим, както и между балтийските държави. Целта е при развитието на линиите да се достигат скорости на движение от поне 200 км/ч. Предложението на комисията включва също подобряване на възможностите за покупка на билети и за продажба на машини и вагони втора употреба.
Основна цел на промените е заместването на пътуванията със самолет на кратки разстояния заради стремежа за намаляване на замърсяването на околната среда. Комисията отбелязва, че промените биха довели до разтоварване на пътищата и до разширяване на възможностите за военна мобилност.
В съобщението се посочва, че ЕК предвижда до 2027 г. да бъдат осигурени близо три милиарда евро за развитието на "чисти" самолетни горива. До 2035 г. се предвижда за тази цел да бъдат насочени 100 милиарда евро.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
Депутатите от бюджетната комисия приеха удължителния закон на първо четене (ОБЗОР)