НОВИНИ

Що е то "метавселена" и какво се крие зад новото име на "Фейсбук"?

Вера Стоянова
от Вера Стоянова , Източник: По материали от "Ройтерс"
16:40, 29.10.2021
7154
Чете се за: 04:20 мин.
По света
метавселена крие новото име фейсбук
Снимка:
Слушай новината

От 1 декември компанията "Фейсбук" ще се индексира на борсите като "Мета". Ребрандирането беше обявено вчера от основателя ѝ Марк Зукърбърг, който обяви, че в бъдеще ще се фокусира върху изграждането на "метавселена" - споделена виртуална среда, която може да преобърне съвременните представи за общуването през интернет.

Идеята за "метавселена" набира все по-голяма популярност в Силициевата долина, изтъкват от "Ройтерс". Терминът обобщава представата за изграждането на споделена виртуална реалност, която да е достъпна чрез употребата на най-различни устройства. И по всичко личи, че технологичният гигант се е устремил точно в тази посока.

Тази седмица от компанията обявиха, че отделът "Фейсбук Риалити Лабс", който се занимава с разработването на добавена и виртуална реалност, ще се преобразува в отделна структура под името "Риалити Лабс". В новото звено се очаква да бъдат инвестирани милиарди долари.

Освен това компанията ще ребрандира устройствата си за виртуална реалност и те вече ще носят името "Мета" продукти.

От "Ройтерс" напомнят, че тази година "Фейсбук" е създал екип в рамките на "Риалити лабс", чиято задача е да се фокусира върху "метавселената" и наскоро са обявили планове да наемат 10 000 нови служители в Европа през следващите 5 години.

Така новият бранд на компанията цели да разграничи останалите ѝ звена от социалната мрежа "Фейсбук", чието име остава непроменено.

Марк Зукърбърг обясни избора на името "Мета" с гръцкото значение на думата - "отвъд" - като символ на това, че винаги има още какво да бъде изградено.

Освен това, според Зукърбърг, името отразява схващането му, че след време потребителите няма да се нуждаят от "Фейсбук", за да използват останалите устройства на компанията.

Това не е първият случай на ребрандиране на технологичен гигант от Силициевата долина. През 2015 година компанията "Гугъл" смени името си на "Алфабет", започвайки серия инвестиции в продукти, различни от едноименната търсачка - като самоуправляващи се коли, високоскоростни широколентови кабели и облачни услуги. Година по-късно "Снапчат" също смени името си на "Снап", представяйки първия си модел смарт-очила.

И въпреки че не е прецедент, новината за смяната на името на "Фейсбук" провокира серия критики заради момента, в който компанията реши да направи това.

През последните години технологичният гигант с 2,9 милиарда месечни потребители води множеството спорове с различни съдилища и регулатори по света. Обвиненията срещу компанията са свързани с влиянието ѝ на пазара, политиката ѝ срещу злоупотреби, разпространението на фалшиви новини и език на омразата, а също и с начина, по който работят някои от алгоритмите.

"Ройтерс" цитира професора по маркетинг от Джорджтаун Юнивърсити Прашант Малавия, според когото компанията се опитва да предпази останалите си продукти от критиките, натрупани към социалната мрежа.

"Без съмнение (името "Фейсбук") определено е повредено и токсично." - казва професор Малавия.

И докато "Фейсбук" ще се индексира на борсите под името "Мета" едва след първи декември, то часове след като ребрандирането беше обявено, акциите на едноименна, но не толкова известна канадска компания за индустриални материали, скочиха с 26%. Дали скокът се дължи на объркване с новото име на "Фейсбук" или не - ще стане ясно от случващото се на борсите през следващите седмици.

Снимки: БГНЕС

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Малшанс за Даниел Асенов и Радослав Панталеев в Белград
Малшанс за Даниел Асенов и Радослав Панталеев в Белград
Повдигнаха обвинение на мъжа, заплашил с убийство Ива Митева
Повдигнаха обвинение на мъжа, заплашил с убийство Ива Митева