НОВИНИ

Фейсбук вече е Метавселена: Каква е мисията на компанията

Биляна Бонева
от Биляна Бонева
18:13, 29.10.2021 (обновена)
5600
Чете се за: 04:15 мин.
Наука и технологии
Слушай новината

Сближаването на физическия с виртуалния свят навлезе в нов етап. Компанията Фейсбук промени името си на Мета, което е част от плановете на Марк Зукърбърг за изграждане на Метавселена.

Най-голямата в света безплатна социална мрежа е създадена през 2004 година. Седем години по-късно 1 милиард души използват платформата. А сега месечните ѝ потребители са почти 3 милиарда. Фейсбук се ползва на 110 езика.

Фейсбук превърна Марк Зукърбърг в един от най-богатите хора в света. Той е на шесто място в класацията на свръхзаможните. Смяната на името на компанията идва след серия от скандали, свързани с репутацията ѝ. След промяната платформите Фейсбук, Инстаграм и Уотсъп запазват названията си.

Метавселената, която планира компанията, ще дава възможност за създаване на аватари, изграждане на дигитални пространства, обзавеждане на виртуални жилища и офиси. За придвижване ще се използва телепортиране. Реалният живот ще може да се пренесе в напълно виртуална среда.

Фирмен трик ли е това или опит на Зукърбърг за бягство от проблемите в Метавселената.

Дигитален свят, изграден върху личния, аватари, виртуални офиси, домове, градове. Едно безкрайно виртуално пространство, в което границите изчезват, а общуването от дистанция е с усещане за близост и присъствие. Това е виртуалната вселена, която иска да създаде компанията Мета.

Светът приема противоречиво новината за смяната в името на "Фейсбук"

"За да отразява кои сме ние и какво се надяваме да изградим, горд съм да обявя, че нашата компания вече е Мета. Мисията ни остава същата - да свързва хората", заяви Марк Зукърбърг, изпълнителен директор на Фейсбук.

Според изчисленията на Зукърбърг за десет години Метавселената ще има 1 милиард потребители.

"От сега нататък първо ще бъде Метавселена, а не - Фейсбук", допълни Марк Зукърбърг.

Платформата ще дава възможност за създаване на аватари, изграждане на дигитални пространства, за преживяване на реалния живот в напълно виртуална среда. За изграждането на Метавселената компанията ще направи инвестиции за 10 милиарда долара. В Европа ще бъдат открити 10 000 работни места.

"Това, което направиха, наистина е неразумно. Потребителите имат огромни очаквания", добави Дейвид Акър, маркетингов специалист.

Фейсбук не е първата компания, която сменя името си. Гугъл го направи през 2015 г., като се преименува на Алфабет. Кризата с репутацията на Фейсбук, обаче, се задълбочи през последните седмици - с разкритията на бивша служителка, че пред компанията стои интересът за печалба, а не интересите на потребителите. От години Фейсбук е критикуван заради пазарната си мощ, алгоритмите си и контрола върху злоупотребите.

"Стартирането на нова марка в такъв момент е изключително рисковано. За много хора Зукърбърг е като Магьосника от Оз. Той гледа в бъдещето, но не и към сегашните проблеми на Фейсбук", коментира маркетинговият специалист Алън Адамсън.

Само преди няколко седмици Фейсбук преживя най-големия срив в системата си. Разследва се и ефектът на Инстаграм върху младите потребители.

"Винаги има още нещо, което може да бъде изградено. Винаги има още една глава от историята. Думата "мета" произлиза от гръцки и означава "отвъд", каза още Марк Зукърбърг.

Борсите вече реагираха на смяната на името - с покачване на акциите на компанията.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
За лотовете от 4 до 9 на АМ "Хемус" няма разрешителни за строеж
За лотовете от 4 до 9 на АМ "Хемус" няма разрешителни за строеж
Стефан Янев: Правим всичко възможно да избегнем локдаун
Стефан Янев: Правим всичко възможно да избегнем локдаун