От 13 юни потребителите в ЕС вече ще могат да върнат стока, купена по интернет, до 14 дни след като са я получили, а не до 7, както е сега.
Невен Мимица, европейски комисар, отговарящ за политиката за защита на потребителите: "Могат да си променят решението и да върнат стоката, даже и да е услуга, например нощувки, а също и да разтрогнат договор за кредит до 14 дни, след като са го подписали. Ако става дума за рекламация - срокът вече се удължава до 2, а не до 1 година."Клиентите разказват, че избягват да работят с институциите, ако са си купили нещо негодно:
Рени Михайлова, клиент: "Дано не ми се налага, не бих се занимавала."
Крас Ватев, клиент: "Ти се бориш, бориш донякъде, ама в един момент ставаш равнодушен, защото системата е такава."След седем месеца закъснение да приемем европейските правила, еврокомисията ни е напомнила с писмо да си променим закона, за да няма санкции. Въпреки това, ако другия понеделник получим, например, блуза, купена през интернет, можем да следваме европейските правила.
Веселин Златев, председател на Комисията за защита на потребителите: "Вие можете да си върнете блузата, да, и то без да ви се искат разноски, като този 14-дневен срок започва да тече от датата на получаване на пратката."
Стоян Гагов, клиент: "Да Ви кажа честно, това в България много трудно ще стане."За да смекчи недоверието в защитата на правата ни, на разположение остава националният телефон на потребителя 0700 111 22. А Комисията за защита на потребителите разчита, че Парламентът ще приеме евроновостите в нашия закон до края на септември или началото на октомври.