ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

ЕС напомня за правата на пътниците

bnt avatar logo от Асен Инджиев, кореспондент на БНТ в Брюксел
A+ A-
Чете се за: 01:37 мин.
Икономика

Повечето авиокомпании в ЕС са били коректни с пътниците по време на кризата, предивзикана през април тази година от избухналия в Исландия вулкан.

напомня правата пътниците

Повечето авиокомпании в ЕС са били коректни с пътниците по време на кризата, предивзикана през април тази година от избухналия в Исландия вулкан.

До това заключение стигна ЕК в лицето на нейния заместник-председател и комисар по транспорт Сим Калас. Той лансира днес нова информационна кампания за правата на пътниците във въздушния и жп транспорт. Стартът на кампанията, в основата на която е бившият европейски комисар Меглена Кунева, беше даден на международното летище в Брюксел.

Изоставената булка, жертва на отменен полет, ще бъде основният образ на новата кампания на ЕК. Новите плакати ще се появят скоро на всички летища в Европа, където на разположение на пътниците ще бъдат нови дипляни и нови етикети за багажите.

Информационни клипове, като например това видео, показващо играч на тенис, чийто противник станал жертва на отменен полет, ще напомнят за неприятните последици от несъстояли се пътувания.

Комисарят по транспорт Сим Калас и неговият съветник Меглена Кунева лично стартираха кампанията, влизайки в ролята на редови пътници, бутащи количка с багаж, купуващи самолетен билет и чекирайки се за полет:

Меглена Кунева – съветник в ЕК: „Нищо няма да ни се подари. Защото може да имаме и най-доброто законодателство, но то да остане на хартия, както много често, за съжаление, се случва! Това, което ние трябва да направим и което се разбира по административна реформа, това е да има администрация, която следи как се прилага законодателството. Нека си признаем – това не става така, както ни се иска. Дано с тази кампания, с този опит, мръднем поне няколко сантиметра по-напред. А ако направим една голяма крачка, толкова по-добре!”

Как стоят нещата в действителност. Рената е от Словакия, живее и работи в Брюксел. През април лети по работа до Мадрид, а оттам е принудена да се върне с автобус и кола до Брюксел. Изненадата й е голяма, когато авиокомпанията „Райънеър” я изпреварва и сама й предлага връщане на парите.

Рената Голдирова – Словакия: „Компанията ми изпрати предложение или да ми върне парите, или да ползвам в бъдеще един безплатен билет. Поисках връщане на парите и за не повече от месец ми преведоха сумата!”

Невероятно или не, същото се случва и на чеха Павел, който също се връща от Мадрид с кола до Брюксел, чудейки се дали компанията „Ибериа” ще бъде коректна с него.

Павел Новак – Чехия: „Обадих се след 14 дни. Казаха, че ще платят до 3 седмици, но само след седмица, получих 60 евро в сметката си. Беше много мило.”

Всички, получили парите си обратно, са изненадани. ЕК смята, че това се дължи на непознаване на правата на пътниците от самите пътници. Затова ЕК реши да похарчи един милион евро през следващите две години, за да информира по-добре пътниците не само за правата им, но и как да ги отстояват.

За начало комисарят Калас и Меглена Кунева подадоха лично информация за правата на пътниците на булката, чията сватба е провалена заради отменен полет. Остава кампанията да стигне до всеки един пътник също толкова ефективно.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?