ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

В битка за китайския АйТи пазар

bnt avatar logo от Валери Маринов
A+ A-
Чете се за: 00:45 мин.
Икономика

Китайското правителство поднови лиценза на интернет компанията Гугъл и тя ще може да продължи да работи на територията на страната. Епъл не остават по-назад: те отвориха в Шанхай един от най-големите си магазини в страната.

битка китайския айти пазар

Китайското правителство поднови лиценза на интернет компанията Гугъл и тя ще може да продължи да работи на територията на страната. Епъл не остават по-назад: те отвориха в Шанхай един от най-големите си магазини в страната.

Решението на Китай е сигнал ако не за нормализиране, то поне за подобряване на тона между държавата с 400 милиона интернет потребители и най-голямата интернет компания в света. От началото на годината отношенията между официален Пекин и Гугъл се влошаваха. Американците обвиниха китайците, че стоят зад хакерска атака срещу тях. После Гугъл пренасочи търсенето от Китай към сайта си в Хонгконг. После се заговори, че Китай може да не поднови лиценза на Гугъл да работи в страната. В знак на помирение търсачката спря автоматичното пренасочване към Хонгконг. В края на краищата Пекин лицензира Гугъл.
А Шанхай отвори врати за Епъл. Две години след като се появи в Пекин, компанията на Стив Джобс отвори втория си по значение магазин в Китай. Той се намира в сърцето на финансовия квартал на Шанхай. Дали обаче 12-метровата реклама на входа ще привлече очакваните купувачи. В
Китай Епъл има конкуренция, която поддържа китайски цени. И въпреки че китайските производители имат още много да работят по качеството, факторът "пари" въобще не е без значение. Да не говорим, че Епъл продават Айфон в Китай без една от най-примамливите му възможности - уай-фай.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?