Последна дума на техниката в бойната и гражданската авиация, но и място за крупни сделки. Така може да се опише открития днес международен авиосалон в иначе тихото лондонско предградие Фарнбъроу.
Двамата големи от Европа и Америка- Еърбъс и Боинг вече обявиха първите си бизнес успехи във вид на поръчки за 23 милиарда долара, но не бива да пренебрегват растящата конкуренция на производители от Русия, Канада, Китай, Бразилия и Япония.
И тази година най-големите договори са с клиенти от Близкия изток. Дубайските авиолинии купуват 30 Боинга 777 на обща стойност над 9 милиарда долара. Емирейтс хвърлиха бомба и миналия месец в Берлин с 11 милиарда долара за суперлайнера А380. Еърбъс днес пласира 51 броя А-320 на американска групировка за 4 милиарда и 400 милиона. Руската
корпорация Сухой обяви продажбата на 100 машини Суперджет 100 на Индонезия за близо милиард. Аерофрот пък си напазарува 11 броя А330-300 за милиард и 700 милиона долара и 24 двигателя за тях от Ролд Ройс за 650 милиона.
Напомняне за проблемите в индустрията е военно-транспортния А-400 на Еърбъс, който се появи с четири години закъснение и няколко милиарда над първоначалния бюджет. Със закъснение и в преразход идва и друга новост - изстребителят ЕФ-35. Големият дебют тази година е Боинг 787, който за първи път напусна Съединените щати. Изграден от композитни материали Дриймланър е по-тих и икономичен от аналозите си, но и този проект закъсня с две години и половина. Машината обаче отива при клиент до шест месеца, докато отговорът на Еърбъс А350 ще полети до 2013.