ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

За правата на пътниците на авиокомпаниите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:36 мин.
Икономика

С наближаването на коледните празници темата "пътуване" става все по-актуална.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

С наближаването на коледните празници темата "пътуване" става все по-актуална. В деня на гражданската авиация да си припомним какви са правата ни като пътници. Авиокомпании продължават да не обезщетяват клиентите си при закъснение или отмяна на полетите. Това съобщиха за "По света и у нас" от Европейския потребителски център в България. Това са и основните оплаквания, получени там. Зачестяват и жалбите за забавени или загубени багажи.

При отмяна на полета или закъснение с повече от два часа авиокомпанията е длъжна да ни осигури храна, напитки и две телефонни обаждания. При повече от 1 ден - безплатна нощувка и безплатен транспорт до хотела и обратно към летището плюс закуска, обед и вечеря. Част от авиокомпаниите скриват тези европейски права на пътниците. За това и оплакванията от потърпевшите са, че не са били компенсирани. За да можете да бъдете обезщетени при отменен полет, трябва да пазите всички касови бележки, извлечения от кредитни карти за хотел, храна и напитки.

1207_Ignat ArsenovИгнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център в България: Авиокомпаниите обезщетяват не принципно като някаква сума, а само разходите, които действително са направени.
Пътниците имат право и на още едно допълнително парично обезщетение.
Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център в България:  Ако закъснението на полета е повече от 3 часа или полета е отменен и ние сме предупредени за това 14 дни по-рано или това не се дължи на някакви особени непредвидени обстоятелства - лоши метеорологични полети, забрана за полети, поради сигурност, или стачка, която не зависи от авикомпанията. При този случай имаме право на парично обезщетение от 250 до 600 евро в зависимост от закъснението и разстоянието на полета.

През тази година се наблюдава ръст на позатихналите през последните години оплаквания за забавени и загубени багажи. Тъй като почти никога не можем да докажем какво сме носили в куфара, авиокомпаниите изплащат изгубения багаж според тежестта му. Между 20 и 23 евро на килограм.

- Мои познати и роднини загубиха багаж и им изплатиха обезщетение и на следващия полет авиокопанията, с която летяха им направи много голяма отстъпка от порядъка на 50%, - споделя един пътник.

За това носете ценностите, документацията и чупливи предмети в ръчния багаж, а не в големия. Ако имате предмети над 1200 евро трябва да ги обявите пред авиокомпанията и летището. И любопитна подробност, която е почти мистерия. Българите и хората от балканските страни са известни в света с множеството оплаквания за загубени дрехи и обувки.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център в България: Много често проблемите почти винаги настъпват от масите авиокампании, а не заради пътници. Много често обаче настъпват поради незнание на пътниците. 

- Някои компании са отговорни и си извършват услугите префектно, а други компании си затвраят очите, - смята пътник.

Така преди да тръгнете на път проверете в интеренет какви са ви правата. В последствие това може да ви спести много пари и нерви.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?