За развитие на успешен бизнес по време на криза най-важни са качествата на мениджъра. Той трябва да е активен, да има аналитично мислене, да претегля рисковете, да е с опит в своята дейност и да е финансово грамотен.
За развитие на успешен бизнес по време на криза най-важни са качествата на мениджъра. Той трябва да е активен, да има аналитично мислене, да претегля рисковете, да е с опит в своята дейност и да е финансово грамотен. Това смятат експерти от фирма за кредитиране. Печеливши се оказват и тези фирми, които още в началото на кризата са окрупнили своите заеми в един по-дългосрочен кредит и са се концентрирали в едно, най-много две производства. Какво още е необходимо за оцеляването по време на криза, вижте в следващия репортаж.
Запазването на пазарния дял е едно от основните предизвикателства пред
бизнеса в момента. Експертите смятат, че за това си струва да се жертват по-високите печалби за известно време. Важна предпоставка за справяне с кризата е получените кредити да се използват по предназначение. Например ако сте взели кредит за ремонт, парите не трябва да отидат за заем от приятел. Според специалистите основните грешки, които фирмите правят, притиснати от кризата, е да се крият от своите кредитори и да прибягват до лъжи.
Константина Данева, мениджър "Бизнес кредити":
- Имали сме случаи, в които на един клиент му се случват всичките бедствия, които могат да се случат на някои.Почти като в някакъв психоплан. Начинът му на работа - първо счетоводителката ги беше ограбила, после хазяйката искаше предплата за няколко месеца напред, после имаше откраднат kамион със стока и им искаха откуп, след това беше нещо друго.
Това поведение води само до повишаване на лошите кредити. А те само за
последния месец са се увеличили с близо 200 млн. лева. Все пак кредитните експерти са оптимисти.
Мария Цурковска, директор "Кредитиране":
- Въпреки черните прогнози в тази посока ние смятаме, че няма да има
увеличаване повече на лошите кредити във финансовата система. Нашите
наблюдения са, че до момента или новите лоши кредити са кредити, които
са преструктурирани миналата година, които не са се справили по
някаква причина в условията на криза.
Оптимизъм буди и фактът, че вече са се появили и мениджъри, които търсят инвестиционни кредити, за да завземат пазарен дял от конкурентите си.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас