Доплащането за медицински услуги трябва най-накрая да бъде регламентирано - заявиха днес от националното сдружение на частните болници. Според тях всички болници се опитват под различни форми да си вземат липсващите пари от пациентите по различни легални и нелегални начини.
Частните болници реагираха днес на застрахователите, които ги обвиниха, че формират нереалистични цени за ползване на телевизори и телефони. Това, обаче, бил един от легалните начини, болниците да възстановяват разходите си за медицински услуги, които се покриват от касата едва наполовина.
д-р Николай Болтаджиев: "Това всичко, за да престане и да се регулира трябва да се определи, че услугата здравната услуга има цена и да се регламентира официално доплащане на тази цена".
д-р Методи Янков - Национално сдружение на частните болници: "Т.е. да престане тази тема, която се преекспонира, че касата плаща всичко и плаща за всеки."
Според частните болници, не е редно застрахователите да искат регулация на цените в едни търговски дружества, които работят на пазарен принцип. И вместо да се оплакват, застрахователите би трябвало честно за информират клиентите си за техните условия. А не да си търсят извинения да не плащат.
д-р Янков - Всяка болница е обявила своите цени. Така че пациентът, коректно получава и съответната фактура за платените от него медицински или немедицински дейности. Проблемът идва когато той пациентът с тази фактура отиде в застрахователното дружество и те откажат да я платят".
Затова не болниците, а фондовете трябвало предварително да уведомяват клиентите си, че не желаят да покриват разходи за допълнителни удобства. А докато не се намери начин да се компенсира дефицита в здравеопазването, допълнителните здравни фондове са невъзможни.