Българите са все по-оптимистично настроени за развитието на икономиката ни, това показва изследване на Националния статистически институт за нагласите и очакванията на потребителите. Доверието им в икономиката се е повишило с 4.5 пункта за последните три месеца. Интересно е, че хората в селата също имат по-положителни нагласи.
Българите са все по-оптимистично настроени за развитието на икономиката ни, това показва изследване на Националния статистически институт за нагласите и очакванията на потребителите. Доверието им в икономиката се е повишило с 4.5 пункта за последните три месеца. Интересно е, че хората в селата също имат по-положителни нагласи.
Основният страх на хората, че могат да загубят работата си, също намалява. Те все още очакват безработицата да расте, но със значително по-бавни темпове. По-умерен е песимизмът на българите и за финансовото им състояние.
Хората в селата смятат, че през последните три месеца финансите им са се влошили, докато тези в градовете не отчитат промяна. Според изследването те дори съзират по-благоприятни условия за спестяване. И ако досега българите избягваха да правят големи разходи, тъй като се чувстваха финансово несигурни, за близко бъдеще плановете им са малко по-смели.
Гергана Михайлова, заместник председател на Националния статистически институт:
Потребителите посочват в анкетата, че са по-склонни да извършват повече разходи за покупка на коли, жилища, подобряване на условията в своите домове през следващите 12 месеца, т.е. имаме по-подобрени условия на живот и оценка на финансовото състояние на домакинствата.
Хората смятат, че стоките леко са поскъпнали през последната година, но очакванията им са тази тенденция да продължи с по-бързи темпове. Все пак на фона на общото настроение в Европа, българите изглеждат по-големи оптимисти.
Гергана Михайлова, заместник председател на Националния статистически институт:
България всъщност е ситуирана по-добре, тъй като доверието на потребителите се повишава през юли в сравнение с предходните три месеца, докато общо на европейско ниво се наблюдава леко влошаване на това доверие на потребителите и това се дължи предимно на няколко страни - основно на Румъния, Гърция, Испания, при които имаме значително влошаване на това доверие на потребителите.
Дали ще се оправдаят очакванията на хората, предстои да видим.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас