Въпреки оплакванията на бизнеса от икономическа криза се оказва, че оборота на магазините за луксозни храни е намалял едва с 10 на сто. Това разкриха за "По света и у нас" собственици на т.нар. гурме магазини в столицата. Те обаче отчитат, че клиентите им са станали по-пестеливи и в същото време по-взискателни.
Въпреки оплакванията на бизнеса от икономическа криза се оказва, че оборота на магазините за луксозни храни е намалял едва с 10 на сто. Това разкриха за "По света и у нас" собственици на т.нар. гурме магазини в столицата. Те обаче отчитат, че клиентите им са станали по-пестеливи и в същото време по-взискателни.
Способните да си позволят сирене, кашкавал или луканка от по 100 лева килото, вино за 70 лева или уиски по 300 лева бутилката се ориентират все по-често към промоциите. Такива са наблюденията на управата на вип магазина. Само и само, за да спестят някой лев хората с възможности влизат си купуват и готова храна от кулинарния щанд, за да се възползват от приомоционални отстъпки.
Светла Георгиева - собственик на верига гурме магазини:
- Нашите редовни клиенти ползват карти за отстъпки от 10 на сто.
Оказва се, че освен да се оплакват, богатите почитатели на питието на боговете могат и да благославят икономическа криза:
- При закупуването на две бутилки вино има 4% отстъпка, при четири бутилки 8, при едно кашонче е 16%.
Срещу спада на оборота в гурме магазина са отворили и щанд за стоки за средния потребител. Цените са същите като в големите хипермаркети.
- Всъщност това е мярка срещу 10% ви спад?
- Абсолютно да, опитваме се да имаме голям по-голям оборот за сметка на печалбите, за да задържим пазарен дял, клиенти.
Собственици на гурме магазини разкриха, че честа антикризисна мярка в бранша била и конкуренти да пращат тайни клиенти. Те следели цените на продуктите и промоциите.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас