Във времена на икономически ограничения и криза обществените медии трябва да имат възможност да разполагат с различни финансови ресурси, за да предоставят на аудиторията качествени продукции и медийни продукти, смятат водещи медийни европейски специалисти.
Във времена на икономически ограничения и криза обществените медии трябва да имат възможност да разполагат с различни финансови ресурси, за да предоставят на аудиторията качествени продукции и медийни продукти, смятат водещи медийни европейски специалисти.
С президента и вицепрезидента на Европейския съюз за Радио и телевизия разговоря Валери Маринов.
Преди 10 години Европейският съюз за радио и телевизия поставя началото на международен обмен на телевизионни материали сцпециално за държавите от Югоизточна Европа.
Ингрид Делтенре - генерален директор на EBU: Видеообменът дава на зрителите един прозорец към света, но също и поставя отделната държава в прозореца, така че другите хора да разберат какво всъщност се случва в тази страна.
До юбилея си, отбелязан в София, видеообменът е създал над 10000 видеоматериала, видяни от милиони зрители. И това - на фона на кризата. Парите са проблем навсякъде, в това число и в обществените медии, не крие Клаудио Капон - вицепрезидент на Европейския съюз за радио и телевизия, ИБиЮ.
Клаудио Капон - вицеприезидент на EBU: Ние разбираме, че трябва да се правят жертви, но има определено минимално ниво, под което не бива да се слиза иначе тази публична услуга ще бъде маргинализирана. Затова ние се обръщаме към правителствата и парламентите, когато вземат решенията си, това минимално ниво да бъде запазено, за да може обществените услуги да са силни и конкурентни. // Това означава да имате капацитета, за да сте независими от външен натиск и да можете да създавате свои собствени програми като използвате национално съдържание.
За да е такава дори в криза, обществената телевизия може да използва различни ресурси, смята генералният директор на ИБиЮ Ингрид Делтенре. Допустимо е сред тях да са и лицензните такси, и обществено финансиране, и приходи от реклама.
Ингрид Делтенре - генерален директор на EBU: Представянето на платформа за реклама не струва нищо нито на правителството, нито на аудиторията. Но всъщност са добра и конкурентна платформа за рекламодателите и засилва конкуренцията.
Средствата се инвестират в създаването на по-качествени програми, тъй като обществените телевизии не са ориентирани към печалба.