ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Тази година "Българската Коледа" ще подкрепи...
Чете се за: 02:42 мин.
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Каква е обстановката на пазара на козметика?

bnt avatar logo от Таня Кръстева
A+ A-
Чете се за: 01:00 мин.
Икономика

Един от стандартните подаръци е парфюм или козметика. Въпреки липсата на коледни бонуси и изтънелите джобове, хората продължават да държат на външния си вид. Покупката на козметика или хубав парфюм е добро лекарство против стреса, който не е рядкост напоследък.

каква обстановката пазара козметика
Един от стандартните подаръци е парфюм или козметика. Въпреки липсата на коледни бонуси и изтънелите джобове, хората продължават да държат на външния си вид. Покупката на козметика или хубав парфюм е добро лекарство против стреса, който не е рядкост напоследък.

Освен това 91% от жените мислят, че добрият външен вид е важен за социалния живот, показва проучване в бранша. Новогодишните и коледните празници също са повод да се поглезим. Тогава продажбите на козметични продукти се увеличават между 10 и 30%, като едни от най-печелившите са парфюмите.

Бодо Зайдел, управител на козметична компания:
- Нормално е - в разгара на коледните празници дамите искат да се поглезят, да са по-красиви от всякога и да бъдат забелязвани. Вече не са малко и мъжете, които си позволяват да се погрижат за своя външен вид преди празниците.

Въпреки това през последните две години продажбите на козметика са се свили средно с 20-30%. Най-малко по време на кризата са пострадали продажбите на боите за коса, като се оказва, че българките предпочитат да бъдат блондинки, отколкото брюнетки.

При избора на козметика цената се е превърнала във водеща, макар че не без значение е и мнението на приятелите. Така много от хората са се преориентирали от продуктите със средни цени към тези с ниски.

Само жените, които са си купували селективна скъпа козметика, около 10% от българките, продължават да го правят. Още поне година обаче ще е необходимо на козметичния пазар да възстанови позициите си от преди година.

Бодо Зайдел, управител на козметична компания:
- Моето мнение, смятам някъде към края на 2011, начало на 2012 г., ако всичко така нормално върви в икономиката, това е много важно, да може да излезе и да не мисля само за криза и да спестява малко пари.

Според прогнозите през следващата година на пазара ще продължат да властват агресивни промоции и ниски цени.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?