Един от стандартните подаръци е парфюм или козметика. Въпреки липсата на коледни бонуси и изтънелите джобове, хората продължават да държат на външния си вид. Покупката на козметика или хубав парфюм е добро лекарство против стреса, който не е рядкост напоследък.
Един от стандартните подаръци е парфюм или козметика. Въпреки липсата на коледни бонуси и изтънелите джобове, хората продължават да държат на външния си вид. Покупката на козметика или хубав парфюм е добро лекарство против стреса, който не е рядкост напоследък.
Освен това 91% от жените мислят, че добрият външен вид е важен за социалния живот, показва проучване в бранша. Новогодишните и коледните празници също са повод да се поглезим. Тогава продажбите на козметични продукти се увеличават между 10 и 30%, като едни от най-печелившите са парфюмите.
Бодо Зайдел, управител на козметична компания:
- Нормално е - в разгара на коледните празници дамите искат да се поглезят, да са по-красиви от всякога и да бъдат забелязвани. Вече не са малко и мъжете, които си позволяват да се погрижат за своя външен вид преди празниците.
Въпреки това през последните две години продажбите на козметика са се свили средно с 20-30%. Най-малко по време на кризата са пострадали продажбите на боите за коса, като се оказва, че българките предпочитат да бъдат блондинки, отколкото брюнетки.
При избора на козметика цената се е превърнала във водеща, макар че не без значение е и мнението на приятелите. Така много от хората са се преориентирали от продуктите със средни цени към тези с ниски.
Само жените, които са си купували селективна скъпа козметика, около 10% от българките, продължават да го правят. Още поне година обаче ще е необходимо на козметичния пазар да възстанови позициите си от преди година.
Бодо Зайдел, управител на козметична компания:
- Моето мнение, смятам някъде към края на 2011, начало на 2012 г., ако всичко така нормално върви в икономиката, това е много важно, да може да излезе и да не мисля само за криза и да спестява малко пари.
Според прогнозите през следващата година на пазара ще продължат да властват агресивни промоции и ниски цени.