ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Тази година "Българската Коледа" ще подкрепи...
Чете се за: 02:42 мин.
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Започва раздвижване на бизнеса

bnt avatar logo от Таня Кръстева
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
Икономика

Множат се сигналите, че икономиката излиза от кризата.

започва раздвижване бизнеса

Множат се сигналите, че икономиката излиза от кризата.

През тази година кризата достигна своето дъно и започна да се отлепва от
него. Това показва поведението на бизнеса и хората. 2010-а е била
най-тежка за строителството, търговията и услугите, които продължават да
потъват. Компаниите, които работят за износ - в металургията,
машиностроенето и добивната промишленост обаче се раздвижиха и някои от тях достигнаха до 75% от предкризисните си нива на производство. Дори и с това темпо обаче може да очакваме излизане от кризата чак през 2012
година, прогнозират експерти. Основното предизвикателство за компаниите е да съумеят да устоят на тежка конкуренция.

Васил Велев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в
България: - Основното е добра цена, добро качество, срочни доставки. Тъй като в света има изградени производствени мощности, които значително надвишават потребностите - печелят тези, които успеят да предложат това съчетание - цена, качество, срок.

Тази задача се усложнява, когато насреща стоят хора с по-нисък доход. В
България покупателните възможности са намалели с 8 процента спрямо 2009-а. Ако хората у нас средно са разполагали с около 2800 евро за покупки през миналата година, през тази разполагат със 180 евро по-малко. Това нарежда България на 35 място по този показател от 42 страни. Като преди нас са Сърбия и Румъния, а след нас - Македония, Албания и Косово.

Владислав Колев, директор Потребителски изследвания в консултантска
компания: - Основната промяна беше в много по-ниското потребление по заведения, ресторанти в началото на кризата, което предопредели по-силно потребление вътре вкъщи, но това беше първоначалния етап - до края на 2009 г. и от началото на 2010 г. - отчетохме общ спад, който беше най-силен в средата на второто тримесечие.

Всичко това няма как да не се отрази и върху оборотите по празниците, като очакванията са те да бъдат по-ниски от миналогодишните.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?