В началото на годината започна и новата данъчно осигурителна кампания за деклариране на доходите за 2010. Едновременно с това, обаче, данъчните продължават да събират стари задължения от минали години. Специално създаден информационен център към НАП се грижи за това.
В началото на годината започна и новата данъчно осигурителна кампания за деклариране на доходите за 2010. Едновременно с това, обаче, данъчните продължават да събират стари задължения от минали години. Специално създаден информационен център към НАП се грижи за това. От средата на миналата година досега, експертите от центъра са се обадили на повече от 17 хиляди физически лица, които дължат на държавата над 19 млн. лева.
Това е част от ежедневието на близо 20 експерти от Информацонния център, които подканят длъжниците-физически лица или фирми да платят невнесени суми за вече декларирани доходи.
Галина Иванова - главен експерт в Информационен център, НАП: "Най-честите мотиви са "забравил съм", "дал съм пари на счетоводителката, но тя е забравила" или "нямам финансова възможност да погася задължението си"."
Експертите признават, че работят с много трудни клиенти, които често им затварят телефона. Затова всички тук са преминали специален курс на обучение. Понякога се стига до интересни ситуации като тази, когато без да се синхронизират помежду си звъняли на цяло семейство - на бащата, майката и сина. Накрая се обадила сестрата с въпрос "А на мен защо не се обадихте?".
БНТ: "Как гледате на инициативата на вашите колеги от Сопот, които с духова музика подканят длъжниците да си платят?"
Николай Мишовски - директор на Информационен център-НАП: "Ами това е доста атрактивна инициатива, но нашата цел е не да проглушим ушите на хората, а по телефона любезно ги информираме, че те трябва да си внесат тези задължения."
Павел Лисев - младши експерт в Информационен център-НАП: "Ние предлагаме на нашите длъжници възможност за разсрочено плащане и това се приема от тяхна страна много добре."
Експертите винаги предупреждават, че крайната мярка е принудително събиране на задълженията. То включва запор върху заплатата, върху банкови сметки, движимо и недвижимо имущество.
Данните сочат, че повечето длъжници след телефонното обаждане погасяват своите задължения. Съвсем малък процент отказват да внесат дължимото в хазната и се стига до принудително изземване.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Тази година "Българската Коледа" ще подкрепи хронично и тежко болните деца
Оръжията не заглъхват и на Коледа: Русия и Украйна си разменят въздушни удари