ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Система за преподаване подобрява успеха в математиката

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:27 мин.
Още

За мнозина математиката е най-трудния предмет в училище.

система преподаване подобрява успеха математиката
За мнозина математиката е най-трудния предмет в училище. Оказва се, обаче, че всяко едно дете може да подобри значително успеха си в математиката. Системата за преподаване, наречена "джъмп мат" не променя учебната програма, а само отношението на учителя към децата, както и отношението на децата към учителя и предмета. Това разказа създателят на методиката Джон Майтън на конференцията "Образование на бъдещето". ,,Враговете на моите врагове са мои приятели'' - тази поговорка типично по български може да чуете навсякъде - от шеговит разговор с приятели до часа по математика. Невероятно, но тя обяснява процеси в аритметиката. Чрез нея се онагледява защо като умножим две отрицателни числа получаваме положително. Дори таблицата за умножение може да се представи по различен начин. Не е необходимо да се наизустява. За всяко число си има лесна и подредена система. Изчакването е ключов елемент в програмата. Така децата имат време да обмислят отговора си. А темите и съдържанието се разбиват на по-малки части и се преподават отделно и последователно. Така например при събирането на 7 и 5, петицата се представя като сбор от 2 и 3. Така децата по-лесно събират 7 с 3 и към 10 добавят 2. През последните 5 години все повече деца у нас се обучават по системата Джъмп мат. Виждате от едва 49 през 2010 г. до 1218 през 2014 г. Децата в 10-то ОДЗ в столицата също са скочили в математиката преди две години. Числата на дъската не са страшни. Просто трябва да бъдат групирани така, че да не се загуби тяхната последователност. Привидно простата задача учи децата да мислят логично, дори да четат от ляво на дясно. Все пак са още в детската градина. Ема: Всичко ми е много интересно. А какво правиш? Ми откриваме грешни модели. Алекс: Измервахме широчина и дължина. И това не е ли трудно? Не. Румяна Казакова преподава математика по новата система на втори пореден випуск. Първоначално се притеснявала как ще се възприеме от деца и родители. Но сега казва, че е доволна, защото не ѝ се налага да препуска през материала. Румяна Казакова - учител в 10 ОДЗ ,,Чебурашка": "Хубавото е, че има моментите на урока не само - фундаменталното преподаване, но го има момента на опита- те да пипнат, те да го премерят, те да го опитат". С подобни обяснения група ученици в Съединените щати, определяни като проблемни, не просто подобрили резултатите си по математика, а и ги задържали през следващите години. Джон Майтън - създател на JUMP Math, математик от Университета на Торонто: "Децата показваха много ниски резултати едва 12 % от успеваемост по математика, но след 2 години обучение по програмата джъмп те успяха да постигнат 65 %. Идеята на системата е учениците първоначално сами да са откриватели на новото знание. Следва индивидуалната работа, базирана на примери. Така успеваемостта се повишава с до 50 %, показва опитът по света.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?