Повече от 200 ТИР-а чакат на пристанището в Свищов, за да преминат в Румъния. Причината е започналият ремонт на Дунав мост заради огромната дупка, появила се преди дни. До момента два ферибота обслужваха пристанището, а в късния следобед от Гюргево ще се включи и трети ферибот в превозването на ТИР-овете.
Повече от 200 ТИР-а чакат на пристанището в Свищов, за да преминат в Румъния. Причината е започналият ремонт на Дунав мост заради огромната
дупка, появила се преди дни. До момента два ферибота обслужваха пристанището, а в късния следобед от Гюргево ще се включи и трети ферибот в превозването на ТИР-овете. С помощта на тази платформа на един курс ще бъдат прекарвани по 16 камиона. Двата ферибота ще работят само през деня от 7.00 до 19:30 часа, а третият ще превозва тировете денонощно.
С помощта на третия ферибот, трафикът ще се раздвижи, твърдят от агенция "Митници".
"От българска страна са над 200 автомобила, от румънска са над 100. Ще
въведем денонощна работа на единия от корабите. При това положение ще
могат да работят и трите кораба. Правим го, за да се нормализира колкото
е възможно”, заяви Никола Попов – управител на фериботен комплекс - Свищов.
Докато чакат на пристанището вече трети ден, напрежението сред шофьорите ескалира.
"От вчера от 5 часа сутринта, днес ми е втори ден. Не е нормално, това не е държава. Една дупка не може да затвори пътя между Азия и Европа”.
"Е, вижте, корабът стои по 2 часа тука за 5 камиона да товари – това нормално ли е? А 250 камиона има навънка. На мен ще ми сложат някоя неустойка, ама от кой ще си го търся това...”
От агенция "Митници" и общината в Свищов осигуриха химически тоалетни за шофьорите. Областният управител на Велико Търново заяви, че от Видин, Никопол и Оряхово също може да се премине за Румъния. Там няма струпване на ТИР-ове. Шофьорите обаче не искат да се връщат, защото ще трябва да изминат допълнително още километри, които никой няма да им плати.