За европейския парламент е прецедент блокирането на становищата на комисиите по социална политика и транспортната комисия, които настояваха за ново разглеждане на текстовете по регламента в режим на триалог между Европарламента, Европейския съвет и Европейската комисия.
Три доклада на евродепутати свързани с пакета за мобилност ще бъдат разгледани в Европейския парламент. Пакетът предвижда въвеждането на нови правила за превоз, командироване и увеличаване на времето и начина на почивка на международните шофьори. Очаква се предложените текстове да бъдат гласувани утре след като евродепутатите вече отказаха да се влезе в режим на триалог между Европейския съвет, Европейската комисия и Европейския парламент. Зад това стоеше и България. Страната ни е една от държавите, които настояват новият пакет за мобилност да не бъде приет, защото ще направи българските фирми неконкурентоспособни.
;Въпреки възраженията на транспортната комисия, зад които застана България, евродепутатите са на път да завишат изискванията. Според докладчиците секторът ще бъде в състояние само да привлича работници, ако работните условия се подобрят.
"Секторът на автомобилния транспорт в ЕС осигурява 5 милиона преки работни места и допринася за почти 2% от БВП на Общността. При все това ЕС е изправен пред недостиг на професионални водачи. Поради това и като се има предвид, че един спад в транспортния сектор ще доведе до парализиране на икономика, ЕС трябва да приеме мерки за привличане на млади хора към сектора и за задържане на вече работещите в сектора специалисти", категорични са евродепутатите.
Според данните изнесени от докладчиците настоящите местни законодателства във всяка една държава членка не са достатъчно ясни и не се следи за правилното им изпълнение. Най-често срещаните нарушения са свързани с периодите на почивка (25%), почивките по време на работа (23%), воденето на регистри за времето на управление (17%) и времето за управление (16%).
Затова и депутатите настояват да бъдат създадени по-добри условия за работа на шофьорите.