Преди 15 години, през януари 2003 година, в сътрудничество с Американската агенция за международно развитие (USAID), по проект „Подкрепа в здравния сектор” Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) надгради отдел „Права на пациентите”, като създаде своя Здравно-информационен център. Оттогава действа Национален телефон за консултации на гражданите („Горещ телефон”): 0800 14 800, съобщиха от НЗОК.
От създаването до началото на 2014 г. достъпът до тази услуга от аналогови телефони (в цялата страна) е на цената на 1 импулс, а от цифрови - разговорът е безплатен. От месец юли 2014 г. телефонът може да се избира от стационарни телефони, телефонни номера към всички мобилни оператори, както и от чужбина. Разговорите са безплатни за потребителите и те могат да задават въпросите си на него от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути, след което връзката автоматично прекъсва. В случай, че за определените 5 мин. не е предоставена необходимата информация, телефонът може да се избере отново и да се продължи разговорът със същия експерт от отдела.
На „горещия телефон“, както и на стационарните телефони на експертите от отдел „Информационен център”, гражданите търсят разнообразна по характер информация по въпроси на здравното осигуряване и на здравеопазването изобщо, независимо от конкретния обхват на компетенциите на НЗОК.
За 2017 г. експертите от отдела са направили 14 579 телефонни консултации - на „горещия телефон”, и над 6920 телефонни консултации - на стационарните телефони за информация.
Информационният център е изграден от три звена - Национален телефон за консултации на гражданите - 0800 14 800, онлайн консултации и приемна.
Достъп до услугата онлайн консултация осигурените лица могат да намерят на здравния портал на НЗОК. За миналата 2017 г. са постъпили 1910 въпроса, на които експертите от отдела са отговорили в рамките на срока от 5 дни.
Приемната на НЗОК се намира в кв. Лозенец, ул. „Любата“ № 15 и през 2017 г. е посетена от 965 здравноосигурени граждани.
Звеното за информация на здравноосигурени граждани е едно от първите, създадено при старта на НЗОК през 1999 г.
Столичната община въвежда зелен билет за градския транспорт от 20 до 22 декември
Поклонението пред тленните останки на Боян Радев ще се състои в понеделник на националния стадион "Васил Левски"
Приключиха консултациите при президента, връчва проучвателен мандат след Нова година
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги