ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Проверка на БНТ: Колко сме склонни да похарчим за подаръци?
Чете се за: 02:25 мин.
Външният министър: Не можем да оставим държавата на пауза
Чете се за: 03:02 мин.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за...
Чете се за: 01:15 мин.
Мръсен въздух в София: И днес в градския транспорт се...
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Интелигентни кръстовища срещу задръстванията в Пловдив

bnt avatar logo от Автор: Нели Ангелова, Оператор: Васил Кръстев
A+ A-
Чете се за: 00:49 мин.
У нас

Нова система за контрол на трафика ще намали времето за пътуване в Пловдив с 20%. Това ще се случи с 160 трафик детектори и 15 камери, които ще следят автомобилите по възловите кръстовища и ще подават информацията в Центъра за управлението на трафика....

Интелигентни кръстовища срещу задръстванията в Пловдив

Нова система за контрол на трафика ще намали времето за пътуване в Пловдив с 20%. Това ще се случи с 160 трафик детектори и 15 камери, които ще следят автомобилите по възловите кръстовища и ще подават информацията в Центъра за управлението на трафика. Целта е зеленият сигнал на светофарите в най-натоварените отсечки да се удължава, за да се избегнат задръствания. Центърът за управление на трафика е част от големия транспортен проект и струва над 6 милиона лева.

Като доставчик на материали Владимир Богунски изминава всеки ден 20 километра в рамките на Пловдив. За него най-важно е светофарите така да бъдат регулирани, че престоят на тях да се съкрати максимално.

"Когато имаме еднопосочно зелен светофар, пропускане на зелен светофар, тогава левият завой става отвратителен, просто няма как да се вземе, защото движещите, които са направо – те са с предимство, а тези, които са срещуположно трябва да свият наляво, изтеглят се по една – две коли", сподели той.

Новата система ще обхване над 50 кръстовища. Работата и ще съкрати чувствително времето за придвижване в рамките на града.

"На тези кръствоища ще се прави така наречения защитен ляв завой, което не е малко за безопасността", обясни зам.-кметът на община Пловдив Александър Държиков. "Няма да се получава ситуация, в която да свети зелен сигнал и да няма никакви автомобили, а от другата страна да свети червено и да има опашка от автомобили."

По новата система приоритет ще се дава на автобусите, които обслужват линиите от масовия градски транспорт. Интелигентната система ще намали и консумацията на гориво за автомобилите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?