ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как работят автоматите за билети в столичния транспорт?

7906
Чете се за: 01:03 мин.
Икономика

Почти две години след пускането в обращение на монетата от 2 лева, тя все още не се разпознава от някои автомати за билети в столичното метро. Някои станции са оборудвани с два вида автомати.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Двата вида автомати са все по-предпочитани от пътниците на столичното метро, макар единият от тях да не разпознава монетите от 2 лв.. При другият тип автомат такъв проблем няма и той може да работи както с всички видове монети, така и с банкноти и дебитни карти.

      ;

      В столичното метро има 124 автомата за билети. С разширенията на метрото се подновяват и машините. Така на станциите с по-голям пътникопоток има повече от един автомат.

      Кармен Младенов, ръководител отдел „Контрол и реализация на приходите“: Най-новият автомат, с който може да го покажем, е този тип автомат за превозни документи, който всъщност е с доста опции. Освен, че приема плащане с монети, с банкноти, той приема и плащане с кредитна и дебитна карта. Както и възможността му да зарежда и електронна карта за брой пътувания.

      На някои метростанции обаче такива нови автомати няма. А старите не разпознават новата монета от 2 лева. Това създава неудобство за голяма част от пътниците.

      Кармен Младенов, ръководител отдел „Контрол и реализация на приходите“: Към момента няма чак такъв нали голям интерес и не е финансово обосновано да ги правим, но в момента, в който монетата стане по-масова, ще предвидим и останалите автомати, да могат да издават.

      Автомат за билети има и в тролеите и трамваите в столицата. При тях обаче неудобството, че ако нямаме точно приготвена сума от един лев и 60 стотинки, пътуването ни може да се оскъпи, тъй като тези автомати не връщат ресто.

      инж. Иво Василев, зам.-директор на Столичен електротранспорт: Проблемът ще се реши, когато се създаде цялостна система за безконтактно таксуване, тогава и апаратите ще бъдат подновени, и нашите апарати, а в автобусите и другите превозни средства ще бъдат монтирани нови.

      Очаква се догодина да започне работата по монтажа на новата система за таксуване.

      ;

      Новата система за таксуване на билети ще даде повече удобства на пътниците, като ще важи за автобуси, трамваи, тролеи и столичното метро.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?