ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Стратегия за развитие на туризма

bnt avatar logo от Автор: Николай Райшинов, Оператор: Антон Марчев
A+ A-
Чете се за: 00:39 мин.
У нас

Пловдив е част от осемте дестинации, които министерството на туризма разработва, за да привлече повече почиващи в страната. Това каза по време на бизнес форум днес министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите ѝ Пловдив впечатлява със своята...

Стратегия за развитие на туризма

Пловдив е част от осемте дестинации, които министерството на туризма разработва, за да привлече повече почиващи в страната. Това каза по време на бизнес форум днес министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите ѝ Пловдив впечатлява със своята архитектура и занаятчийство.

Според проучване 52% от туристите в Европа избират места с културни и исторически забележителности. Затова министерството ще заложи на такива дестинации в стратегията си за развитие на туризма през 2016-а. Пловдив е основен акцент.

"Само за първото шестмесечие на 2015-а година ръстът на туристите тук е с 5%, а нощувките с 8%. Средно на месец Пловдив се посещава повече от 20 000 души – български и чуждестранни граждани", обобщи министърът на туризма.

И в туризма и в индустрията обаче основният проблем остава качеството на кадрите.

"В следващите 10 години ще се създадат възможности за нови 20 хиляди работни места, но те не могат да бъдат реализирани без необходимата инфраструктурата и без помощта на държавата за промяна в образованието и квалификацията", заяви Синхрон: Пламен Панчев, управител на „Тракия икономическа зона”.

За да се гарантира по-високо ниво на предлаганата услуга, към министерството на туризма ще заработи съвет, който ще отговаря за кадровата политика. За да участват повече общини в изложенията, ще има облекчения в таксите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?