Между 5 и 10% от катастрофите у нас стават по вина на шофьори, които управляват автомобили с десен волан, показват данни на СБА. За забрана на движението на автомобили с десен волан у нас настоява и депутатът Георги Кадиев. Той внесе и проект за...
Между 5 и 10% от катастрофите у нас стават по вина на шофьори, които управляват автомобили с десен волан, показват данни на СБА. За забрана на движението на автомобили с десен волан у нас настоява и депутатът Георги Кадиев. Той внесе и проект за изменение на Закона за движение по пътищата.
Подобно предложение е внесено още през 2013 г. в Комисията по транспорт към Народното събрание, но то не е прието. През миналата година пък се прави опит за двойно увеличение на гражданската отговорност на автомобилите с дясна дирекция. И тази мярка не влиза в сила. А броят на колите внос от чужбина с десен волан се увеличава. С тях и опасността, която създават по пътищата, твърди Георги Кадиев. Toй е вносител на законопроекта.
"Най - големият проблем е човешкият фактор - лошите шофьори, но след него идват техническите спецификации на автомобила. Всеки шофьор знае, че когато си с обратен волан, видимостта ти е по - лоша. По - голям е рискът от катастрофи", каза Кадиев.
От Съюза на българските автомобилисти също смятат, че автомобилите с десен волан представляват опасност при шофирането им по пътища с ляво ориентирано движение. Според данните на съюза между 5 и 10 процента от катастрофите се предизвикват именно от тях. Спирането им от движение обаче не трябва да става рязко, а поетапно.
Ивайло Търпанов - отдел "Маркетинг и продажби" на СБА: "Най - напред трябва да бъде забранен вносът на такива автомобили. Съответно да бъдат предприети и такива законови промени, с които до 5 години да бъдат ограничени или напълно забранени за регистрация."
На различно мнение са обаче мнозинството от българските граждани.
Андрей Захариев: "Трудно е да се управлява всички знаят такъв автомобил при нашият правилник за движение. Това затруднява околните, но все пак мисля, че ще бъде прекалено крута мярка, ако се приеме такъв закон."
Велислава Григорова е собственик на автомобил с десен волан от една година.
Велислава Григорова: "Не ми създава никакъв проблем колата, че е с десен волан, нямам ПТП, нито пък някакво неудобство със засичане на други коли. Всичко е въпрос на свикване, както при колите с ляв волан, така и с десен."
В 16 страни вече е прието ограничение за движение на автомобили с дясна дирекция.
40% искат управление около нова политическа сила, сочи проучване на "Алфа Рисърч"
Ресорната комисия в парламента одобри удължителния Закон за държавния бюджет