Първият етап от дарителската акция за плаващия музей „Параход Радецки” приключи успешно и само след няколко дни легендарният кораб ще посрещне посетители с изцяло обновени дървени части. Деца и ученици събраха необходимата сума за закупуването на близо 8...
Първият етап от дарителската акция за плаващия музей „Параход Радецки” приключи успешно и само след няколко дни легендарният кораб ще посрещне посетители с изцяло обновени дървени части. Деца и ученици събраха необходимата сума за закупуването на близо 8 кубика материал, с който са подменени прогнилите пейки, парапети, обшивки.
Над 10 плавания по тиха бяла Дунава осъществи през май и юни корабът-легенда „Радецки”, за да ознаменува 140-годишнината от слизането на Ботевата чета на Козлодуйския бряг. Веднага след тържествата на палубата на парахода започна истински работен десант на Националния исторически музей. Въоръжени не с пушки и саби, а с дърводелски рендета и триони, музейните работници от София се заеха с неотложния ремонт на дървените части на плавателния съд, които са прогнили и опасни.
В дърводелската бригада на борда се включи лично и един от шефовете на Националния исторически музей, който има опит като реставратор.
"Дървеният материал е много качествен, на високо ниво и с необходимите грижи ще издържи дълги години. Аз лично давам 10 години гаранция на този ремонт", категоричен беше Георги Найденов, зам.-директор на НИМ.
Людмила Дамянова, директор на НМ „Параход Радецки”- Козлодуй, благодари за този ремонт.
Средствата бяха осигурени чрез дарителската акция на Младежкия парламент в община Козлодуй. Децата рисуваха лика на Ботев върху дунавски камъчета и трогнаха цяла България. Сред инициаторите за акцията е осмокласникът Елиан от село Хърлец.
"Камъчетата ги събираме собственоръчно от Дунава, събираме се по училищата или на младежки срещи в община Козлодуй, които организираме всяка седмица. Като показахме камъчетата, най-много ги харесаха децата, защото те са много красиви", разказа Елиан Монов, ученик от 8 клас в с. Хърлец.
Дарителската акция продължава, като до следващата пролет трябва да се осигурят над 200 000 лева за основния ремонт на плавателния съд, какъвто се прави на всеки пет години.