Липса на етикети с цени върху стоките, закупени дефектни продукти, отказан гаранционен ремонт са най-честите оплаквания, които постъпват в регионалното звено на Комисията за защита на потребителите в Благоевград. Сигнали има и в сферата на телекомуникационните услуги заради подписани договори с мобилни оператори и закупени дефектни устройства. Това показват данните на Комисията за защита на потребителите в областния център.
Най-често търговци отказват да заменят дадена стока или да върнат парите на купувача. Подобен проблем е имала и Милена Иванова, на която продали ръкохватка, която не пасвала на кафе машината ѝ, въпреки че търговецът я убеждавал, че е същата като старата.
Милена Иванова:
Той започна да ме убеждава, че на старата ръкохватка също е било широко ръбчето, но аз съм го била изпилила. Казах му “Вие, като ме гледате, предполагате ли, че ще взема да пиля”, но ми върна парите веднага.
Жителите на областта се оплакват и от липса на цени или грамажи в менюта в заведения и различен тип фалшиви намаления.
Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите:
Това е една фиктивна промоция, така да кажа, една стока се пуска за 2-3 дена на по-висока стойност нарочно и след това, като се обяви по–ниската, а тя е реална, това привлича потребителите, и това е нечестно и несправедливо спрямо тях.
Над 650 проверки на туристически обекти, хотели и заведения са направили инспекторите от Комисията за защита на потребителите в Банско, Разлог и Боровец през зимния сезон. Те са съставили 69 акта най-често за несъответствие на предоставяните в тях услуги с това, което рекламират.
Недостигът на лекари в Разград поставя болницата „Св. Иван Рилски“ пред сериозно изпитание
Трагедията в Поповица: 82-годишният бивш военен се обадил на зет си - "Всичко приключи"
Желязков: Работим за това да има пълни компенсации до края на годината за животновъдите
Български журналист нападнат в Скопие, МВнР осъжда случая като акт на насилие от омраза
Москва след преговорите Киев-Вашингтон: Европейският мирен план не е „конструктивен“