ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:05 мин.
У нас
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Европейският потребителски център - България има значително увеличаване на жалбите, оплакванията и запитванията, свързани със закъснели полети. Това каза в "Денят започва" директорът на центъра Соня Спасова.

При закъснял полет потребителите трябва да получат информация какво е закъснението. В зависимост от времето, в което трябва да се чака полетът, могат да възникнат и допълнителни права.

"Например, ако сте на летището и чакате повече от два часа, авиокомпанията трябва да се погрижи за вас. Трябва да бъдат осигурени ваучери или храна, закуска, напитки. Ако това изчакване продължи прекалено дълго - трябва да се осигури нощувка с превоз до хотела и обратно. Ако времето на закъснение е повече от три часа, ако причината е в авиокомпанията, потребителят може да има право и на парична компенсация. Размерът на тази компенсация е фиксиран. Когато става въпрос за полети до 1500 км, размерът на компенсацията е 250 евро", обясни Спасова.

Ако потребителите попаднат на некоректна авиокомпания, регистрирана в ЕС, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център - България.

"Нашата помощ е безплатна и винаги сме на линия за консултации, съвети и конкретна помощ", увери Соня Спасова.

При проблем с авиокомпания извън ЕС, потребителите могат да се обърнат към съответния контролен орган по въздухоплаване в дадената държава.

Вижте целия разговор във видеото.

Гледайте още теми от "България в 60 минути"

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image