Макс Верстапен сложи край на доминацията на Люис Хаимлтън и Мерцедес във Формула 1 и спечели световната титла за сезон 2021, правейки го по възможно най-драматичния начин - в последната обиколка на Гран При на Абу Даби.
Състезанието на "Яс Марина" премина през редица обрати, но в крайна сметка нидерландецът дочака своята възможност, за да изпревари своя съперник в последния тур на надпреварата.
За съжаление в битката за титлата отново бяха намесени рейс директорът Майкъл Маси и стюардите, чиито решения станаха обект на критики още от самия старт.
В началото на надпреварата Люис Хамилтън потегли по-добре от 2-та позиция и изпревари Верстапен, който в завой №6 опита да си върне позицията. Битката между двамата доведе до напускането на пистата на Хамилтън, който пресече шикана и се върна начело на колоната.
От Ред Бул обаче счетоха, че британецът е спечелил предимство, напускайки пистата и поискаха Люис да получи наказание. Техните искания обаче не бяха уважени от стюардите, които обиколка по-късно оповестиха, че няма нужда от преразглеждане на ситуацията.
В следващите обиколки Хамилтън контролираше събитията на пистата, като поддържаше една стабилна разлика пред Верстапен и макар в края Макс да сложи нови гуми, изглеждаше, че британецът без проблем ще стигне до победата.
Пет обиколки преди края обаче настъпи истинската драма. Никола Латифи катастрофира със своя Уилямс и това доведе до излизането на кола на сигурността.
От това се възползваха Ред Бул и веднага повикаха Верстапен в бокса за смяна на гуми, докато Хамилтън остана на трасето.
При излизането си от пита Макс продължи да се движи 2-ри зад Хамилтън, но между двамата имаше 4-5 автомобила, които бяха изостанали с една обиколка.
От рейс контрола първоначално обявиха, че тези пилоти няма да получат възможността да вземат своите места в колоната, което правеше задачата на Верстапен да стигне до първото място почти невъзможна. Обиколка по-късно обаче стюардите промениха решението си и изостаналите болиди получиха право да изпреварят колата за сигурност, което на практика позволи на Верстапен да бъде плътно до Хамилтън.
Колата за сигурност се прибра в 57-та обиколка, което означаваше, че състезанието ще бъде възобновено за един единствен тур.
Макс Верстапен се възползва от тази ситуация и изпревари Хамилтън в завой №5, след което удържа опитите за контраатака на Люис, за да пресече финала като победител, с което си осигури и своята първа световна титла в кариерата.
Хамилтън остана 2-ри, а с 4-то място на Валтери Ботас Мерцедес си осигуриха осма поредна титла при конструкторите.
Кими Райконен, за когото това беше последен старт в кариерата му във Формула 1, за съжаление не успя да завърши, след като проблеми със спирачките го принудиха да се оттегли от състезанието.