НОВИНИ

"Пътят на смъртта" в Айтос: Над 20 души са загинали на рисковата отсечка

bnt avatar logo
от БНТ
07:25, 27.09.2021
Чете се за: 05:27 мин.
У нас
Слушай новината

Седмица на протести в Айтос. Хиляди жители на града и околните села поискаха спешни мерки за една от най-големите улици в Айтос, отнела десетки човешки животи. Пострадалите на тази улица са много, а повечето катастрофи са причинени от тежкотоварни автомобили и жителите на Айтос не искат повече да минават през града.

Улица "Хаджи Димитър" в Айтос – сред местните участъкът е известен като "Пътят на смъртта". През годините живота си на нея са загубили над 20 души при тежки катастрофи. Последните отнети животи са на 32-годишния Нури Хюсеин и двете му деца – на 5 и 9 години. ТИР ги помита късно вечерта на 13 септември, докато се прибирали за вкъщи.

"Спрели там, идвала кола отсреща и чакали нейния път да мине товарния, за да отбие нагоре. И той събрал всичките и хайде", разказва Гюлсум Хюсеин, майка на загиналия Нури.

От удара колата на семейството се разцепила на две. Оцеляла единствено жената на Нури – Фатме. В родното село на загиналия баща ще го помнят дълго – с добро.

"На бедните, които са болни, все даваше пари изпращаше към мен", казва майката.

БНТ: Винаги, когато някой е имал нужда от помощ, той помагаше?

- Помагаше, помагаше детето ми на всеки. Много, много хора ни подкрепят, но каква файда има вече?

Преди година, на 11 септември, отново на улица "Хаджи Димитър", отново ТИР помита 11 коли. От удара една от тях се възпламенява и на място загива 28-годишна жена. В един от автомобилите е бил и Даниел Орлов.

"Беше по обяд, в час пик на движение на автомобили. Просто се престроих. И само на задното си огледало, за части от секундата видях една кабина на камион във въздуха и едно ремарке, идващо нашироко самостоятелно към нас. И когато дойдох в съзнание, колата ми беше завъртяна между бус и друга кола ударена", разказва Даниел.

Шофьорът на ТИР-а, причинил катастрофата, е бил дрогиран, но няколко месеца по-късно починал и към настоящия момент дело няма.

"Проблемът е, че системата е толкова мудна и една година след инцидента няма никакво развитие като решение, нито на прокуратура, нито на съд. Това дава възможност на застрахователите да забавят обезщетенията, а реално автомобилът, който аз управлявах, е тотална щета и така е записан от застрахователите, но няма възможност те да го изплатят. И една година и месец след това ние трябва да прибягваме към адвокати, по които да си търсим правата, а реално има такъв фонд, който би трябвало да направи това обезщетение към пострадалите от такъв тип катастрофи", казва още Даниел Орлов.

Част от ТИР-а се врязва и в дома на 87-годишната Йорданка Русева.

"Аз си гледах телевизия горе и по едно време като се трясна нещо, аз скочих, защото то и къщата ми се тресе. В първия момент не разбрах, че е в моята къща. Аз като чух писъците там, ревовете, човекът реве вътре в колата, хич не погледнах, че тук идва към мен. Големите камиони тук като минават и спирачките като ударят, направо подскачам, не мога да спя спокойно", разказва тя.

След протестите в Айтос: Обещаха да започне процедура за изграждането на обходен път

След последния тежък инцидент с жертви, жителите на Айтос и околните села се вдигнаха на протест с искане камионите повече да не минават през града. Четири поредни дни на недоволство и блокиране на главния път, докато държава не дойде на крака в Айтос, за да предприеме спешни мерки.

Какви мерки са предприети за обезопасяване на пътя край Айтос?

"Постоянно полицейско присъствие с мобилна камера за скорост. Ограничаване претоварването на тежкотоварните автомобили. Стартираме процеса по изграждането на обходен път на град Айтос", обясни преди дни Валентин Граматиков, зам.-министър на регионалното развитие.

До дни хората очакват да видят реалните действия по обезопасяването на участъка, иначе отново излизат на улицата с едно искане – да няма повече жертви по "Пътя на смъртта".

Репортер: Давид Сукнаров

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Как електрически стълб се озова по средата на улица в столичния квартал "Драгалевци"?
Как електрически стълб се озова по средата на улица в столичния квартал "Драгалевци"?
Лондон спира действащ закон заради кризата с горивата
Лондон спира действащ закон заради кризата с горивата