ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Повече велосипеди и тротинетки в Пловдив заради пандемията

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      От началото на година в катастрофи в Пловдив и областта са пострадали над 25 велосипедисти. За миналата година статистиката е още по-тревожна – 56 ранени и 4 загинали. В същото време заради пандемията се увеличават хората, които избират колелото или електрическата тротинетка като средство за придвижване.

      Форсирани от препоръките за спазване на дистанция, велосипедистите чувствително се умножиха. Ясно отчетен процес, чрез увеличените продажби на колелата.

      Агоп Давикозян – търговец на велосипеди: Започнаха да се ползват повече велосипеди не само за удоволствие и за прекарване на свободното време, а много от велосипедите се използват вече и за придвижване в градска среда. Дори хора, които живеят в селища, които са в относителна близост до града, визирам Марково от страна на Родопите, Скутаре, Войводиново започнаха да се придвижват с велосипеди, защото става по-бързо и по-удобно.

      По данни на МВР, през месец май през 11-те входно-изходни артерии на Пловдив са преминали близо 5 милиона превозни средства. И в този голям поток се вливат и велосипедистите, често наравно с колите, без да използват изградената мрежа от велоалеи. Според наблюдатели, тя се използва на 10% от капацитета си.

      Поради несъобразена скорост, отнемане на предимство от страна на автомобил и внезапна промяна на посоката на движение са загинали 4 водачи на велосипеди, като в три от случаите инцидентите са станали извън града. Ранени са 54.

      Инспектор Ботьо Гиргинов – сектор „Пътна полиция“ ОДМВР Пловдив: Много често грешките, които допускат велосипедистите, това са внезапно да слязат на пътното платно, да извършват внезапна маневра без да са убедени, че водачите са разбрали тяхното намерение. Категорично, тогава когато велосипедисти управляват своите велосипеди на пътното платно по пътните ленти при наличието на подходяща изградена велоалея, това е нарушение.

      Альоша Карабельов - велосипедист: Аз например знам, че имаме препоръка от закона за движение по пътищата да се движим с каски, аз не ползвам каска.

      Споделената грижа и отговорност между всички участници в движението биха намалили вероятните инциденти на пътя.

      Автор: Мариела Хубинова

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?