ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Репортерска проверка: Как работи системата за спешен прием на пациенти

Чете се за: 03:50 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Грешка в системата или системна грешка е случилото се в болницата във Враца? Според лекари у нас липсва одобрен алгоритъм за прием на пациенти в спешните отделения. От здравното министерство казват, че медицинският стандарт по Спешна медицина е задължителен и ръководителят на болницата отговаря за създадения ред по приема на спешни пациенти. Заради случая във Враца ще бъде създаде работна група, която ще преразгледа нормативната уредба.

      Код червено - критичен спешен пациент. Трябва да се насочи директно към шокова зала. Това е записано през 2017 година в медицинския стандарт Спешна медицина.

      Първо му се извършва триаж и чак тогава пациентът се регистрира. Това са хора, които са с нарушения в съзнанието, нарушения в дишането или в циркулацията, както е за съжаление в този случай, каза д-р Десислава Кателиева - председател на национална организация на работещите в Спешна медицинска помощ.

      За да може да се прилага стандартът за спешната помощ, трябва да има утвърдени терапевтични алгоритми и протоколи - тоест стъпките, които се предприемат в конкретни ситуации, за да получи пациентът навсякъде еднаква и навременна грижа.

      Там е големият проблем. Никой не е седнал да напише какво се прави в такава ситуация. Не ми е известно такива протоколи и такива алгоритми да има въведени. По цял свят се прилага, не знам защо в България не можем, каза д-р Станимир Хасърджиев - генерален директор на Национална пациентска организация.

      След случая с починалата жена: Протест пред болницата във Враца, искат оставка на директора

      Според пациентските организации "Заедно с теб" главният координатор на експертния съвет по спешна медицина проф. Николай Младенов още преди две години е предал работни варианти на протоколи за триажна спешни пациенти в Министерството на здравеопазването. БНТ го потърси за информация за състоянието на спешната помощ и нуждата от реформи, но до този момент нямаме коментар.

      Най-големият проблем е липсата на добра организация, дори не толкова пари. Това, което виждаме днес е в резултат на години бездействие, безхаберие и липса на всякаква визия и концепция. Такива ситуации и има ежедневно на много места, съжалявам, че ще го кажа, но това се случва в болници, това се случва по кабинети, всички ние знаем, каза д-р Станимир Хасърджиев - генерален директор на Национална пациентска организация.

      Моите наблюдения са, че спешните отделения в страната са малки и нямат триажни зони нямат и достатъчно персонал, за да отделят триажна сестра, каза д-р Десислава Кателиева - председател на национална организация на работещите в Спешна медицинска помощ.

      От здравното министерство съобщиха, че ще преразгледат нормативната уредба, касаеща приема на спешни пациенти. Всяко спешно отделение според тях трябва да поддържа и осигурява на видно място разписани алгоритми за поведение при най-често срещаните критични спешни състояния. Отговорността е на ръководителя на болницата.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?