По германските летища все по-често пилоти на самолети стават жертва на атаки с лазерна светлина. Полиция и летищни власти спорят дали става въпрос само за глупава младежка игра или за сериозна опасност във въздушното движение. Самите летци са категорични, че заради атаките понякога в продължение на минути остават без ориентанция.
По германските летища все по-често пилоти на самолети стават жертва на атаки с лазерна светлина. Полиция и летищни власти спорят дали става въпрос само за глупава младежка игра или за сериозна опасност във въздушното движение. Самите летци са категорични, че заради атаките понякога в продължение на минути остават без ориентанция.
Дипломна работа, защитена в колеж в Кьолн, доказва, че човек, който през деня е заслепен със светлината на лазер, не вижда в продължение на пет минути. Ако това сполети пилот по време на кацане, той може и да изгуби контрол върху самолета. Представата, че машината се приземява на автопилот, е грешна, твърдят от германското сдружение на летците. Те уверяват, че спускането на земята се извършва на ръка.
Лазерни атаки срещу пилоти бяха регистрирани за първи път преди две години в Съединените щати и Австралия.
От четири седмици тази опасна вълна залива аерогарите и в Германия. Шест летища във Федералната република съобщават за случаи на заслепяване. В Хамбург и Берлин тези инциденти стават почти ежедневно. Наказателният кодекс на Германия е предвидил за извършителите затвор в продължение на 10 години.
Зачестилите атаки се обясняват с все по-достъпния начин за снабдяване с лазерна светлина. И понеже досега никой не е бил заловен на местропрестъплението, от сдружението на летците в Германия призовават да се ограничи достъпът. Те дори стигат по-далеч в исканията си и настояват лазерната светлина да бъде категоризирана като оръжие.