България предложи на Южна Корея съвместен проект за строеж на кораби за транспортиране в Черно море на компресиран газ. Идеята беше лансирана от президента Георги Първанов по време на държавното му посещение в азиатската държава. В рамките на визитата бяха подписани документи за сътрудничество в образованието и културата и споразумение за социална сигурност. Беше обсъдено откриването на директна авиолиния и създаването на съвместна комисия за сътрудничество.
България предложи на Южна Корея съвместен проект за строеж на кораби за транспортиране в Черно море на компресиран газ. Идеята беше лансирана от президента Георги Първанов по време на държавното му посещение в азиатската държава. В рамките на визитата бяха подписани документи за сътрудничество в образованието и културата и споразумение за социална сигурност. Беше обсъдено откриването на директна авиолиния и създаването на съвместна комисия за сътрудничество.
Корабостроителницата на Хюндай може да се окаже ключова компания в намирането на алтернативни маршрути за доставка на природен газ в черноморския регион. На среща с ръководството на водещата в бранша компания, президентът предложи на тези докове да се построят кораби, които да транспортират компресиран природен газ в Черно море. Идеята е била приета положително не само от шефовете на Хюндай, но и на политическо ниво. Най-важното обаче предстои - думата на експертите и да се привлекат и други страни.
Георги Първанов: "Това е една идея, която би могла да даде повече сигурност на доставките, не само в региона, но и за ЕС".
Икономиката беше акцент на разговорите между Георги Първанов и Ли Мюн-бак, защото и двете страни имат да се засилят бизнес-контактите. България търси инвестиции по време на криза, а Корея да засили позициите си в Европейския съюз, където сега е четвъртия по важност икономически партньор. Корейският бизнес може да инвестира в пътната и жп-инфраструктура и във високите технологии.
България предложи сътрудничество в така наречената зелена икономика - възобновяемите енергийни източници и разпространението на електромобили - бранш, в който азиатската държава се стреми към водещото място в света.
Южна Корея е най-динамичната азиатска икономика и се нарежда на трето място в Азия - след Япония и Китай. След десетилетие обаче тя може да ги измести и да стане новия икономически и културен модел и да смае света с високотехнологичното си развитие. В Корея всичко се развива бързо от автомобилостроенето до безжичните високи технологии. Сега България се опитва да се вмести в глобалните планове на амбициозната далечноизточна държава.