Връщаме се отново към темата избори - но с анализ на кампанията около предишните евроизбори от медийна гледна точка.
Георги Лозанов - председател на СЕМ: "Във обществените медии, особено в БНТ се усеща една преднина на малките партии. Това е резултат на волята на партиите да участват в предизборната кампания."В трите национални търговски телевизии различни партии са водачи в безплатното и в платеното появяване на екрана. В бТВ водят БСП и ГЕРБ, а най-много ефирно време си е платила коалицията около Бареков. В Нова телевизия най-много в безплатни форми е участвал Реформаторския блок. При платените клипове пак води Бареков, следван от БСП. В ТВ 7 най-много безплатна трибуна е получил Бареков и "България без цензура". Коалицията около него отново е платила най-много за предизборни хроники. Впечатление на СЕМ е направило пълното отсъствие на ГЕРБ и в безплатната и в платената форма на ТВ7. В друга телевизия на медийната група обаче - Нюз 7, ГЕРБ са отразявани най-много в новините.
Георги Лозанов - председател на СЕМ: "Генералният извод - за мене, аз го казах беше очакването за по-драматична кампания, тъй като медиите се бяха политизирали в доста голяма степен - говоря за търговските медии, които по време на кампанията се прибраха и постигнаха по-голям плурализъм отколкото се очакваше."За следващата кампания от медийният регулатор предлагат с различни ходове, включително и нормативни да се върне ролята на телевизията, радиото и вестниците при формиране на избора на хората.