През последните седмици станахме свидетели на няколко пътни инцидента в обществения транспорт у нас. Вчера 8 души пострадаха при сблъсъка на автобус и трамвай в центъра на столицата.
Доколко билетът ни за пътуване може да бъде застраховка за нашия живот и как да търсим правата си при инциденти?
Билетът или картата за пътуване в обществения транспорт са и нашата застраховка в случаи на инцидент. Затова е важно да ги изискваме от превозвачите, както и да ги пазим.
Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: Всеки участник, който пътува с градски транспорт има застраховка, която е тъй наречената застраховка злополука, която е в обществения транспорт, освен това всяко превозно средство има гражданска отговорност на автомобилистите.
Застраховката "Злополука"обаче важи само при смърт или трайна инвалидност. Затова пострадалите при вчерашната катастрофа между трамвай и автобус в столицата ще могат да търсят компенсация само от гражданската отговорност.
Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи: При нея вече нещата са свързани с едно по-дълго изчакване да приключи досъдебдното производство, т.е. след няколко месеца хората биха получили своите компенсации. Никой не ни учи какво се прави след пътен инцидент, правната и застрахователна култура на хората е ниска, а застрахователите не винаги са коректни, затова съветвам при нужда пострадалите да се обръщат към Асоциацията ни, където ще получат безплатни съвети и експертно мнение.
Съветът - изисквайте своя документ за превоз и го пазете. Освен него важни са и документите издадени от "КАТ - Пътна полиция" и медиците.