ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Съдът: 80% от влаковете са незаконни

bnt avatar logo от Весела Смилец
A+ A-
Чете се за: 00:58 мин.
У нас

Локомотивите и вагоните на БДЖ, които са с изтекъл сертификат за безопасност, се движат в нарушение на Закона за железопътния транспорт. Това реши Софийският административен съд в отговор на жалба на превозвача.

съдът влаковете незаконни

Локомотивите и вагоните на БДЖ, които са с изтекъл сертификат за безопасност, се движат в нарушение на Закона за железопътния транспорт. Това реши Софийският административен съд в отговор на жалба на превозвача.

Между 70 и 80% от подвижния състав на железниците е с негодни сертификати. Транспортният министър Александър Цветков обаче заяви, че влакове няма да бъдат спирани от движение, ако са технически изправни, независимо че са с невалиден сертификат за безопасност.

В Закона за железопътния транспорт е записано, че по ж.п. линиите могат да се движат лицензирани превозвачи, които притежават сертификат за безопасност. В методиките за приложение на закона е казано, че тези сертификати се подменят на всеки 5 години. Това се оспорва от министъра на транспорта и управата на БДЖ.

Александър Цветков, министър на транспорта:
Техническото състояние се установява с технически прегледи, а не със сертификат, който няма отношение към това нещо.

Вагоните и локомотивите имали нужда от сертификат след рециклиране или конструктивни промени, а не на всеки 5 години.

Пенчо Попов, изп. директор на БДЖ ЕАД:
Подновяването на всеки 5 години касае единствено една форма на заплащане на допълнителна такса, която ние в момента на тежкото състояние, в което се намираме не можем да си позволим.

Процентът на вагони и локомотиви с неподновени сертификати за безопасност от април досега расте. Междувременно промени в Закона за ж.п. транспорта не са направени и изискването е в сила.

Без документ за безопасност е бил и служебният влак на БДЖ, който в понеделник се сблъска челно с международната композиция от Белград за София. Вагонът дори не фигурира в регистрите на БДЖ. И накрая кой издава оспорвания сертификат.

Националният изследователски институт по транспорта, който е монополист за тази дейност и е част от железопътния холдинг на бизнесмена Васил Божков. Сумата, която притеснява БДЖ, за да легализира според действащия закон 70% от подвижния си състав е 6 млн. лева. Преговаря се тя да стане по-малка.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?