Втвърдявянето на куачука на летните гуми понижава драстично сцеплението им.
Втвърдявянето на куачука на летните гуми понижава драстично сцеплението им.
Така при хлъзгав или заснежен път дори и веригите няма да ви спасят. И още едно предимство на зимните гуми е, че са с по-голяма дълбочина на грайфера. Това също в много случаи може да животоспасяващо:
Митко Яръмов - управител на сервиз за автогуми:
\"Статистиката в Европа показва, че при задължителното постяване на зимни гуми, а после и смяната с летни катастрофите намаляват поне с 30%.\"
За това в северните държави в Европа и южните Сърбия, Хърватия и Словения, които са сходни като климат с нашия са въвели задължително поставяне на зимни гуми. Но не и у нас. Другият вариант - всесезоннте гуми също не са препоръчителни за зимата. Причината е, че "издишат" при температури под -3-4 градуса.
Георги Запрянов - монтажник на автомобилни гуми:
\"Може да се кара с тях, но е желателно да се сменят със зимни. Просто характеристиките им са... Каучука на зимната гума е по-мек и прави по-добро сцепление със зимната настилка\".
По нашенски шофьорите и тази година са решили да изчакат първия сняг, за да подменят гумите си. Малцина са тези, които днес бяха решили да свършат тази задача:
За това побързайте да смените гумите си още сега, за да не ви се наложи след броени седмици да чакате на опашки с часове.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"