Последните три вагона на бързия влак "Чайка" от Бургас за София дерайлираха по обяд в района на гара Септември. Няма пострадали пътници. По железопътната линия са нанесени сериозни щети, а по вагоните има поражения по ходовата част. Заради некачествен ремонт на локомотива е пропаднал капакът на редуктора. Шефът на БДЖ обяви, че ще подаде оставка, ако се окаже, че човешка грешка е в основата на катастрофата. Инцидентът става само две седмици след два влака се сблъскаха челно между гарите Драгоман и Драгоил.
Последните три вагона на бързия влак "Чайка" от Бургас за София дерайлираха по обяд в района на гара Септември. Няма пострадали пътници. По железопътната линия са нанесени сериозни щети, а по вагоните има поражения по ходовата част. Заради некачествен ремонт на локомотива е пропаднал капакът на редуктора. Шефът на БДЖ обяви, че ще подаде оставка, ако се окаже, че човешка грешка е в основата на катастрофата. Инцидентът става само две седмици след два влака се сблъскаха челно между гарите Драгоман и Драгоил.
Влакът се е движил бавно в участъка преди гара Септември с не повече от 30 км/ч. Само бързата реакция на машиниста е предотвратила обръщането на вагоните, по-сериозни щети и човешки жертви. Кондукторите не са чули никакъв шум преди катастрофата.
Кондуктор: "Изтропаха камъни и влакът спря Това е .... Не съм чула такъв шум странен шум. Какво означава странен шум не мога да коментирам... Пътниците веднага бяха свалени и в тази ситуация просто съумяхме да запазят самообладание и това е което мога да коментирам."
Шефът на БДЖ Пенчо Попов заяви, че причина за инцидента е изпаднал метален капак на редуктора. Според него, става дума за некачествен ремонт.
Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ: - Сертификат за безопасност има локомотивът до 2013 година. Съвсем скоро е правен ремонт текущ.
БНТ:- Кога?
Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ: - На 17, днес е 18 вчера излиза от ремонт. ...Не става въпрос за злоумишлени действия, още веднъж става въпрос за пак едно безобразие от гледна точка на изпълнение на служебните задължения. Някой пак не си е свършил работата във връзка с ремонта."
Екипи от следователи дойдоха на мястото на инцидента. Движението на влакове в района все още е спряно до приключване на разследването.
Милчо Ламбрев - генерален директор на НКЖИ: "Там, където са дерайлирари вагоните, ще имаме много работа - може би 2-3 дена, за да възстановим и път номер 2. Тоест два-три дни ще имаме движение по път номер 1 между гарите Септември и Пазарджик."
Повече от 170 пътници са пътували във влака от Бургас през Пловдив за София. Всички те са били превозени с друга композиция до столицата.
Филмът "Война на истина": Кой управлява информацията и държи монопола над истината?
От балкона в София до НАСА: Българката, сбъднала мечтата си да покори звездите
Мотористи, облечени като Дядо Коледа, преминаха по столични булеварди (ГАЛЕРИЯ)
Алпинисти, облечени като коледни герои, зарадваха децата в онкохематологията на ИСУЛ
"Нова година - нова валута": Опитът на Португалия и Австрия по пътя към еврото
Откриха над 400 кг тютюн за наргиле без бандерол в складове под наем (СНИМКИ)
Българин почина в САЩ: Мъжът е бил в център за задържане на имигранти в Мичиган