Затваряне на пунктовете за вторични суровини поискаха от ЧЕЗ, след като поредната кражба на проводници остави без ток за час тази сутрин няколко големи столични квартала. Подстанция "Орион" изключи, заради забелязан дим, излизащ от колектора й. По-късно стана ясно, че неизвестни са отмъкнали медната част от девет километра кабел. Щетата е за над 150 хиляди лева. Естествено, част от нея ще платят със сметките си и абонатите на ЧЕЗ.
Затваряне на пунктовете за вторични суровини поискаха от ЧЕЗ, след като поредната кражба на проводници остави без ток за час тази сутрин няколко големи столични квартала. Подстанция "Орион" изключи, заради забелязан дим, излизащ от колектора й. По-късно стана ясно, че неизвестни са отмъкнали медната част от девет километра кабел. Щетата е за над 150 хиляди лева. Естествено, част от нея ще платят със сметките си и абонатите на ЧЕЗ.
От началото на 2008 г. до момента кражбите по мрежата на ЧЕЗ са за над 18 млн. лева. Към тази сметка днес се прибавиха и онези 150 хиляди, заради които без ток останаха Люлин, Надежда, Модерно предградие и Връбница.
Росен Йорданов:
- Всичко плащаме всички, защото всички тези инвестиционни разходи се одобряват от Държавната комисия и те пряко влияят на цената на електрическата енергия.
- Как могат да бъдат затворени касичките на крадците?
- Отговорът за мен е ясен и категоричен - затварят се пунктовете за изкупуване, защото контролът, колкото и да е стог се пробива
Ромео Минчев - управител на склад за вторични суровини:
- Има материали, които са забранени от закона. В смисъл, да кажем всичко, което е от БДЖ, от Енергото, от ВИК и от пътното - това са неща, които са забранени за купуване и тях не ги купуваме.
- Явно не всички ваши колеги го правят, след като има такива колосални кражби?
- Да, има си и сив сектор и при нас, което е ясно на всички, нали - и на полиция и на БДЖ и на Енергото и т.н. Всичко се знае как стават нещата.
Ако законът не се промени спешно и пунктовете не бъдат затворени спешно, кражбите могат да сринат не само електропреносната мрежа на София, но и на цяла Западна България, твърдят от ЧЕЗ.
Повечето собственици на големи пунктове одобряват идеята за забраната им, но само в жилищните квартали. Според тях складовете трябва да се изнесат в индустриалните зони и да бъдат подложени на непрекъснат контрол.
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"