Звездата на Нюйоркската борса днес се наричаше "Дженерал мотърс". Първичното публично предлагане на акции на компанията на борсата се очаква да бъде за повече от 20 милиарда долара и е едно от най-големите в историята.
Звездата на Нюйоркската борса днес се наричаше "Дженерал мотърс".
Първичното публично предлагане на акции на компанията на борсата се очаква да бъде за повече от 20 милиарда долара и е едно от най-големите в историята.
Дали обаче тези пари ще стигнат за да се върне на компанията позициите на стабилен играч в големия бизнес?
Дженерал мотърс пусна акциите при първоначална цена 33 долара за брой под натиска на търсенето - най-първите намерения бяха за цена от 26 долара.
Компанията емитира 478 милиона обикновени и 87 милиона преференциални акции. Ако бъде продаден целият обем, набраните средства може да прехвърлят дори 23 милиарда долара.
Крис Лидел - главен финансов директор на ГМ:
- Мисля, че американската автомобилна индустрия е в най-стабилното си състояние от цяло едно поколение насам. Едно от нещата, което инвеститорите харесват, е, че тук не става дума само за Дженерал мотърс.
Съвсем до скоро обаче нещата съвсем не бяха такива. През 2008 Джи Ем беше на ръба на фалита и за да я спаси, миналата година държавата купи 61 процента от нея. Другата държава - голям собственик е северният съсед на САЩ. Канадското правителство и провинция Онтарио държат 11.7 процента.
Крис Лидел - главен финансов директор на ГМ:
- Трябва да кажа, че двете правителство се държаха невероятно отговорно по начина по който те управляваха компанията и позволиха на мениджмънта и управителния съвет да вземат решения вътре в компанията.
Отделно съюзът на работещите в автомобилостроенето има над 17 процента. Очаква се парите от борсата да намалят наполовина държавното участие в ДжиЕм и то да стане около 37 процента.
При всички случаи търговията е от решаващо значение за компанията да си върне доверието на купувачи и инвеститори. Това може и да се случи, ако съдим по първите часове от продажбата - акциите скочиха до близо 36 долара.