Уникален парен локомотив от 1942 година реставрират в железопътното депо на гарата в Горна Оряховица. Машината е произведена в Германия, специално за нашата страна. Единственият локомотив от общо 12- те е запазен у нас.
Парната машина е посрещната тържествено в столицата в далечната 1943 година. В железничарския град тя пристига година по- късно. Развива до 100 километра в час и тежи над 170 тона.
Алберт Иванов – локомотивен машинист и ръководител на реставрацията:
- Тези локомотиви са поръчани специално за обслужване на бързи и пътнически влакове. Дванайсет локомотива са произведени и имаме германски локомотив, единствения в Европа.
Конструкцията на машината е уникална и е направена по нова формула, поръчана от български инженери. Малко са хората, които знаят, че този локомотив освен за превоз на пътници е използван и за важни събития по
онова време.
Алберт Иванов – локомотивен машинист и ръководител на реставрацията:
- В исторически план е интересно да отбележим за този локомотив, че е возил траурния влак при погребението на цар Борис от гара София до гара Кочериново.
От депото казаха, че специалисти по парните машини от цяла Европа са заявили, че очакват с голям интерес да видят реставрирания локомотив в движение.