Вчера такси взе 98 лв., за да превози човек от автогарата в Овча купел до бул. Бъкстон (около 2 км), като 64 лв. от сметката са за престой по светофари. По този повод в студиото на "Денят започва" бяха Анастас Тодоров, председател на Изпълнителна агенция „Автомобилни превози”, Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи и един от управителите на "Такси експрес", и Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация активни потребители.
Вчера такси взе 98 лв., за да превози човек от автогарата в Овча купел до бул. Бъкстон (около 2 км), като 64 лв. от сметката са за престой по светофари. По този повод в студиото на "Денят започва" бяха Анастас Тодоров, председател на Изпълнителна агенция „Автомобилни превози”, Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи и един от управителите на "Такси експрес", и Богомил Николов, изпълнителен директор на Асоциация активни потребители.
Към момента няма съществуващо определение за пределна цена. Таксиметровият превоз е обществен превоз на пътници на територията на съответната община и е нормално да се определя такава цена от дадената община. Това заяви в студиото Спас Атанасов. Пределната цена трябва да е коректна, да не ощетява таксиметровите водачи, но трябва да има такава, за да се знае, че всичко над нея е нарушение, нерегламетиран превоз и да се налагат ефективни санкции.
Анастас Тодоров обясни, че още през 2002 година в Народното събрание е внесен протокол, съставен от Министерство на финансите, Министерство на транспорта, Браншова камара, Българска стопанска камара и Столична община, подписан от тогавашните министри на финансите и транспорта. Една от точките е предложение за законодателно изменение, което да позволява на общините да определят пределни цени на таксиметровите превози. По същото време е изпратено и предложение до Летище София, за да няма подобни проблеми. Според него една от основните причини до момента да не се въведе това нещо, е схващането, че у нас "подобно нещо не може да се случи", както и факта, че Комисията за защита на конкуренцията е против идеята за таван на таксиметровите услуги.
Богомил Николов изрази пълна подкрепа за идеята общините да определят пределните цени на услугите като подчерта, че това ще подобри условията на конкуренцията, тъй като ще повиши доверието в единичните превозвачи, които не са към големи компании.
Цялата дискусия по темата можете да видите във видеофайла.