ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Опасни нарушения в аварийната лента на магистрала Тракия

bnt avatar logo от Мая Димитрова
A+ A-
Чете се за: 01:21 мин.
У нас

На магистрала "Тракия", на изхода на София, аварийното плотно се е превърнало в паркинг. Положението е такова от години, защото там има заведения, които - според Агенцията "Пътна инфраструктура" - са незаконни.

опасни нарушения аварийната лента магистрала тракия
На магистрала "Тракия", на изхода на София, аварийното плотно се е превърнало в паркинг. Положението е такова от години, защото там има заведения, които - според Агенцията "Пътна инфраструктура" - са незаконни.

Точно след полицейската караулка аварийното платно на магистралата е превърнато в паркинг. Това е незаконно и опасно и се случва пред погледа на полицаите. Както забелязвате обаче, те не се втурват да съставят актове, те просто отиват да пият кафе.

Това поведение ни озадачи и се обърнахме към МВР. Оттам заявиха, че това е проблем, който не ги засяга и ни препоръчаха да потърсим Дирекцията за строителен контрол. Какво е общото между строителството и паркирането по магистралите, не ни обясниха. Затова потърсихме Агенция „Пътна инфраструктура”.

Инж. Лазар Лазаров, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”:
– Използването на аварийното платно на автомагистрала Тракия като паркинг не е законосъобразно.

Преди повече от 10 години се появяват заведенията, които по проект трябва да са отделени от магистралата с предпазна стоманена ограда. Това е условието, за да съществуват. Обаче:

Репортер:
– Там сега няма ограда?

Инж. Лазар Лазаров, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”:
– Точно така и ние сме възложили изпълнението на тази ограда и до ден днешен с тях се водят спорове за поставянето й на това место.

На това място никога не е поставяна предпазна ограда. Защо тогава 10 години заведенията работят?

Репортер:
– Обектите законни ли са?

Инж. Лазар Лазаров:
– Ами сега по нашата терминология мога да кажа, че не са.

Репортер:
– А защо са там?

Инж. Лазар Лазаров:
– Ами това ние не можем да кажем.

Попитахме Столична община – как са били издадени разрешителните за тези обекти, при положение, че одобреният проект не е спазен. Отговориха ни, че нямат нищо общо с този проблем и за всичко отговаря Агенцията, които познайте, но казват точно обратното.

Инж. Лазар Лазаров:
– Този участък от магистралата е от прерогативите на СО и реално ние само съгласуваме проектите, докато те налагат изпълнението.

Според общината отговорността е на Агенцията. От Агенцията са убедени, че те просто се подписват на общинските проекти. От МВР пък си пият кафето. Естественият резултат – оградата липсва.

Репортер:
– Отговарят ли ви нещо писмено от СО?

Инж. Лазар Лазаров
– Не, защото ние реално с тях не сме водили такава кореспонденция.

Не само, че нито една институция не поема отговорност, те дори не си говорят за това. Когато там блъснат човек, повод за разговор ще има, но май ще бъде късно.

Гледайте пълното разследване в понеделник в „Частен случай” от 17.50

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?