Ако сте под 35 години, имате граждански брак, купили сте си единствено жилище с ипотека, плюс още няколко условия - може да ползвате отстъпка от данъците си.
Ако сте под 35 години, имате граждански брак, купили сте си единствено жилище с ипотека, плюс още няколко условия - може да ползвате отстъпка от данъците си.
Да, ама не било толкова просто - въпросът кога всъщнст е сключен гражданският брак се оказва решаващ.
В закона никъде не е изрично посочено, че бракът трябва да е сключен преди подписването на договора за кредит. Но в указанието на НАП е записано, че първо трябва да сте сключили брак и после да сте си купили дом.
Указание, което тълкува и практически дописва закона, ограничавайки кръга на младите семейства, които могат да ползват данъчно облекчение.
Именно срещу това това решение на агенцията по приходите тръгва на съд Евгени Иванов. И печели - администратичният съд в Пловдив отсъжда в негова полза.
И така - един съд вече се произнесе в полза на гражданин, който смята, че след като веднъж държавата му е дала едни права, втори път - чрез институция - му ги отнема.
Следва решението на ВАС. Пък тогава може и практиката за прилагане на закона да се промени...
По-скъпи застраховки и зона с военен риск - последиците за Черно море от атаките с дронове
Тайно посещение: Началникът на кабинета на Зеленски на неофициална визита в София
Операция „Прометей“: Нелегални цигари за 5 млн. евро спряха митничарите за два дни
Двама задържани за разпространение на наркотици в квартал „Драгалевци“ (СНИМКИ)
Юлиан Вергов за „Под прикритие“: Нещата са станали, като че ли по-под прикритие